Dersin Amacı: |
The purpose of this course is to familiarize students with the lifespan development perspective. It provides an in-depth study of theories and basic concepts in developmental psychology. Topics covered include the history of developmental psychology, research methods in developmental psychology, prenatal development; developmental stages of newborns and infants as well as cognitive, physical, social, emotional, and personality developments during childhood, adolescence, early adulthood, middle age and old age. |
Dersin İçeriği: |
The purpose of this course is to familiarize students with the lifespan development perspective. It provides an in-depth study of theories and basic concepts in developmental psychology. Topics covered include the history of developmental psychology, research methods in developmental psychology, prenatal development; developmental stages of newborns and infants as well as cognitive, physical, social, emotional, and personality developments during childhood, adolescence, early adulthood, middle age and old age. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Lifelong Development
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Research Methods in Developmental Psychology |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
All topics studied through 7 weeks
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Developmental Approaches
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Pre-birth Development
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
All topics studied through 12 weeks |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Birth
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Birth
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
All topics studied through 14 weeks
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|