Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR 301 | ||||||||
Ders İsmi: | NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YILDIZ YÜCEL KARACAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hemiplejiyi, tiplerini, etyolojisini tanımlayabilme. 2) Farklı nörofizyolojik yaklaşımları tanımlayabilme. 3) Brunnstrom nörofizyolojik yaklaşım prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme. 4) Bobath nörofizyolojik tedavi prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme. 5) Margaret Johnstone tedavi prensiplerine göre hemiplejik hastaları değerlendirebilme ve tedavi edebilme. |
Dersin İçeriği: | Hemiplejiye Giriş Nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi Hemiplejik hastanın Brunstrom yaklaşımına göre değerlendirilmesi Hemiplejik hastanın Johnstone yaklaşımına göre değerlendirilmesi Nörofizyolojik yöntemlerin karşılaştırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hemiplejiye Giriş | |
2) | Erişkin Bobath nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler | |
3) | Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi | |
4) | Çevresel düzenlemeler ve el tutuş teknikleri | |
5) | Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-I | |
6) | Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-II | |
7) | I. Ara sınav | |
8) | Hemiplejik hastada Brunnstrom Yöntemi | Yok |
9) | Hemiplejik hastanın Brunnstrom Yöntemine göre değerlendirilmesi ve tedavisi | Yok |
10) | Hemiplejik hastada Johnstone yöntemi | Yok |
11) | Johnstone değerlendirme ve tedavi | Yok |
12) | Hemiplejik hastada yöntemlerin karşılaştırılması | Yok |
13) | Nörofizyolojik yaklaşımların her yönüyle gözden geçirilmesi | Yok |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Otman AS, Karaduman A, Livanelioğlu A, (2001) "Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar", Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Y.O. Yayınları. 2. Bobath B. (1990). Adult hemiplegia. Evaluation and treatment. 3RD EDITION London: Heinemann: |
Diğer Kaynaklar: | 1.Mayston, M.J., (1992). The Bobath Concept - Evolution andApplication. In: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | ||||||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||||||
4) Engellileri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | ||||||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. | ||||||||
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır. | ||||||||
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar. | ||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır. | ||||||||
9) Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
4) | Engellileri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. | |
6) | Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır. | |
7) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar. | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır. | |
9) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur. |
Anlatım | |
Ders | |
Problem Çözme |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 166 |