Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı 14 haftalık eğitim boyunca, sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımı ile profesyonel mutfak uygulamalarındaki temel işleyişin, genel hijyen yaklaşımının ve mutfak dilinin öğretilmesini sağlamaktır.. Bu ders öğrenciye verilen reçetelerin düzgün bir şekilde takip etme özelliği kazandırır. |
Dersin İçeriği: |
• Ders İzlencesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve Ödev Konularının Belirlenmesi
• Fransız Mutfağının tarihi gelişimi ve günümüz gastronomik dünyasına etkileri
• Temel Fransız stokları, Stokların hazırlanması, özellikleri ve kullanım yerleri, Aspikler, ön hazırlıklar ve uygulama
• Fransız Mutfağının Çorbaları ve bağlayıcı ajanlar ve bağlayıcı ajanlar
• Fransız Mutfağının sıcak başlangıçları; , Tartlar
Fransız Mutfağının soğuk başlangıçları; Salatalar, Somonlar, Deniz Mahsulleri
• Terrin ve çeşitleri; Sebze/Vejeteryen, Deniz mahsulleri, Et/Tavuk
• Fransız garnitürlerinin tanıtılması, hazırlanması ve pişirme şekilleri
• Ana yemekler; Değişik bölgelerden balık yemekleri
• Fransız Tatlılarından çeşitlemeler
• Güney Fransa Menüsü
• Sunumlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders İzlencesinin dağıtılması
• Öğrencilere dersin içeriğinin aktarılması
• Fransız Mutfak terimleri ve mutfak jargonunun tanıtılması
• Ekipmanların ve aletlerin tanıtılması.
• Ödev konularının belirlenmesi
|
Ders izlencesini gözden geçirme
|
2) |
• Fransız Mutfağının tarihi gelişimi ve günümüz gastronomik dünyasına etkileri |
Fransız Mutfak Dönemleri ve Ünlü Fransız Chefler hakkında araştırma yapılması. |
3) |
• Les Tartes
• Pate a Millefeuille
• Pate a bresse
• Confit de Tomate
|
Ders Kitabından sf 121 -134 arası inceleme |
4) |
• Fonds blanc
• Estouffade
• Glace de Volaille
• Aspic ordiniere
• Chaud & froid Sauces
|
Ders Kitabından Sf 43 - 47 arası inceleme |
5) |
• Consommé Viennoise
• Potage Fermiére
• Soupe a l’Oignon Gratinée
• Bisque de Homard
• Créme d’Argenteuil
• Soupe aux Cerises
|
Ders Kitabı Sf 112 – 132 arası okuma, |
6) |
• Salatalar, Somonlar, Deniz Mahsulleri |
Ders Kitabı Sf 522 -526 arası inceleme |
7) |
• Galantine de Caneton
• Terrine de gibier
• Pate de Fois de Veau
• Terrine en Croute
• Terrine de Saumon
|
Veri yok |
8) |
• Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi.
• Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar.
|
Veri yok |
9) |
• Garnishes pommes de terre
• Garnie de legume
|
Ders kitabından Sf 596- 603 arası okuma |
10) |
• Ana yemekler; Buyabeyz – Değişik bölgelerden balık yemekleri |
Veri yok |
11) |
• Pêche flambée au Cognac
• Profiterol au sauce Caramel
• Soufflée au Citron
• Creme Brullée
|
Veri yok |
12) |
• Quenelles Daurade Poché
• Suprême de Saumon
• Crêpes Suzette
|
Veri yok |
13) |
• Araştırma konularının sunumu |
Veri yok |
14) |
• Araştırma konularının sunumu |
Veri yok |
15) |
• Araştırma konularının sunumu |
Veri yok |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir.
Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. |
|
5) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. |
|
6) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır.
Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır. |
|