Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
Tanışma
Beklentilerin paylaşılması,
Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Ders programını inceleme |
2) |
Gıdalarda suyun önemi ve özelliklerinin açıklanması.
Gıdalarda su aktivitesi ve mikroorganizmaların optimal gelişme gösterdikleri su aktivitesi değerlerinin gösterilmesi ve anlatılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma
|
3) |
Karbonhidratlara giriş yapılması. Karbonhidratların sınıflandırılması ve karbonhidrat çeşitlerinin açıklanması.
Monosakkaritler, disakkaritler, polisakkaritlerin özelliklerinin açıklanması.
Selüloz ve pektin gibi büyük moleküllü karbonhidratların anlatılması.
Besinsel liflerinin öneminin açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma
|
4) |
Karbonhidratların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin açıklanması.
Karbonhidratların suda çözünürlükleri, tatlılık dereceleri, hidrolizleri ve fermentasyon şekeri olarak kullanılmalarının örneklerle açıklanması.
Karamelizasyon, maillard reaksiyonlarının ve karbonhidratların jelleşme özelliğinin anlatılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma
|
5) |
Proteinlere giriş yapılması ve proteinlerin yapısal özelliklerinin anlatılması.
Proteinlerin birincil, ikincil, üçüncül ve dördüncü yapıları hakkında bilgi verilmesi.
Proteinlerin sınıflandırılması ve protein çeşitlerinin açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
6) |
Proteinlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin anlatılması.
Proteinlerin tat ve koku verme özelliği, çözünme, viskozite özelliğinin açıklanması.
Proteinlerin işlevsel özelliklerinin (tat ve koku bağlama, hidrasyon, jelleşme, yapı oluşturma, emülgatör, köpürme ve hamur oluşturma) örneklerle anlatılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
7) |
Protein denatürasyonunun tanımlanması.
Protein denatürasyonunun nedenleri ve sonuçlarının sıralanması ve açıklanması.
Gıdalarda görülen protein denatürasyonuna örnekler verilmesi.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
8) |
Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi.
Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar.
|
Veri yok. |
9) |
Protein bakımından zengin gıdaların anlatılması.
Esansiyel aminoasitlerin sıralanması ve özelliklerinin anlatılması
Biyolojik değerliliğin tanımlanması.
Hayvansal ve bitkisel protein kaynaklarının biyolojik değerlik açısından karşılaştırılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
10) |
Yağ asitleri, doymuş yağ asitleri, doymamış yağ asitleri ve esansiyel yağ asitlerinin anlatılması.
Lipidlerin tanımlanması ve lipidlerin yapısal özelliklerine göre sınıflandırılması. |
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
11) |
Yağların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin anlatılması.
Yağların kızartılmasında meydana gelen değişimlerin aktarılması.
Yağlar için uygun saklama koşulları hakkında bilgi verilmesi.
Yağların bozulması durumunda meydana gelen değişimlerin açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
12) |
Bitkisel ve hayvansal mumların sınıflandırılması ve açıklanması.
Fosfolipidler, glikolipidler ve sterollerin anlatılması.
Yağ yerine geçen maddelerin tanımlanması ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
13) |
Enzimlerin tanımlanması ve öneminin açıklanması.
Enzimlerin çalışma prensipleri ve enzimlere etki eden faktörler hakkında bilgi verilmesi.
Gıda endüstrisinde kullanılan önemli enzimlerin sıralanması ve kullanma amaçlarının açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
14) |
Mineraller ve vitaminlerin tanımlanması
Gıdalarda bulunma şekillerinin açıklanması
Vücuda etkilerinin aktarılması
Gastronomi alanında ve gıda sektöründe kullanılma şekillerinden bahsedilmesi
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
15) |
Genel tekrar yapılması.
Öğrencilerin sorularının cevaplanması.
|
Veri yok |
16) |
Final sınavı yapıldı. |
Veri yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir.
Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. |
|
5) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. |
|
6) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır.
Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır. |
|