Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST471 | ||||||||
Ders İsmi: | Asenkron Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Javascript'de Asenkron İşlemlerin yürütülmesini sağlayan Callback, ES6 Promise ve ES7 Async Await yapısını detaylı bir şekilde incelemek, ES5, ES6 ve ES7 arasındaki farklılıkları öğrenerek NodeJs ile uygulama geliştirebilecek bir alt yapıya sahip olmak. |
Dersin İçeriği: | Node.JS, Module, NPM kavramı, Asenkron Çalışma mantığı, API kavramı, Node.JS Web Sunucu, veritabanı , Restful API, Middleware, Oturum ve Yetkilendirme islemleri, E-posta işlemleri (gönderme, onaylama, şifre sıfırlama), Sunucuya Dosya Yükleme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Node.JS'e giriş ve Module kavramı, NPM kavramı ve detayları, | Projeksiyon, Bilgisayar |
2) | Asenkron Çalışma mantığı, | Projeksiyon, Bilgisayar |
3) | API kavramı ve HTTP modülü, | Projeksiyon, Bilgisayar |
4) | Node.JS Web Sunucu oluşturma ve Express modülü, | Projeksiyon, Bilgisayar |
5) | MongoDB veritabanı ve Mongoose modülü, | Projeksiyon, Bilgisayar |
6) | Restful API yapımı, Middleware, | Projeksiyon, Bilgisayar |
7) | Hatalar, Doğrulama, | Projeksiyon, Bilgisayar |
8) | Oturum ve Yetkilendirme İşlemleri, | Projeksiyon, Bilgisayar |
9) | Node.JS Template Motoru | Projeksiyon, Bilgisayar |
10) | EJS kullanımı, Passport JS, Tema Giydirme | Projeksiyon, Bilgisayar |
11) | E-posta işlemleri (gönderme, onaylama, şifre sıfırlama), | Projeksiyon, Bilgisayar |
12) | Multer ile Sunucuya Dosya Yükleme, | Projeksiyon, Bilgisayar |
13) | Deploy işlemler, Heroku, | Projeksiyon, Bilgisayar |
14) | Digital Ocean, Uygulamaların Hizmete Açılması. | Projeksiyon, Bilgisayar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. https://www.coursera.org/learn/html-css-javascript-for-web-developers 2. https://www.w3schools.com/ 3. https://css-tricks.com/ 4. https://tr.reactjs.org/docs/getting-started.html |
Diğer Kaynaklar: | 1. https://www.coursera.org/learn/html-css-javascript-for-web-developers 2. https://www.w3schools.com/ 3. https://css-tricks.com/ 4. https://tr.reactjs.org/docs/getting-started.html |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 4 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 4 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Laboratuar | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |