Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST386 | ||||||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı grafik tasarım konusunda bilgi kazandırmak ve basılı ve dijital materyal tasarlama becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Grafik tasarım temel kavramları Grafik tasarımının tarihçesi Grafik tasarımının uygulama alanları Tasarım süreci Temel tasarım ilkeleri Grafik tasarım programları ile illüstrasyonlar hazırlama Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin tanıtımı • Grafik tasarım temel kavramları • Grafik tasarımının tarihçesi • Grafik tasarımının uygulama alanları • Tasarım süreci | |
2) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Afiş tasarımı (Adobe Illustrator) | |
3) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Karakter tasarımı (Adobe Illustrator) | |
4) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Sosyal medya ileti tasarımı (Adobe Illustrator) | |
5) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon hazırlama: Sosyal medya ileti tasarımı (Adobe Illustrator) | |
6) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon tasarımı: İnfografik tasarımı (Adobe Illustrator) | |
7) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile illüstrasyon tasarımı: İnfografik tasarımı (Adobe Illustrator) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Oyun arka planı tasarımı (Adobe Illustrator) | |
10) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Oyun arka planı tasarımı (Adobe Illustrator) | |
11) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Oyun arka planı tasarımı (Adobe Illustrator) | |
12) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Dergi kapak tasarımı (Adobe Illustrator) | |
13) | • Temel tasarım ilkeleri • Grafik tasarım programları ile sayfa/ekran tasarımı: Kitap kapak tasarımı (Adobe Illustrator) | |
14) | • Temel tasarım ilkeleri • Dersin özeti ve değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Becer, E. (2000). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Williams, R. (2004).The non-designer's design book: design and typographic principles for the visual novice. Peachpit Press, California. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 617 |