Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR016 | ||||||||
Ders İsmi: | Sporda Bilişim Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LALE ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sporda performansın oluşturulmasına etki eden teknolojik faktörlerin farkındalığını oluşturarak, Microsoft Office programlarını kullanma, işletim sistemi ve işleyişi öğretmektir. Ayrıca öğrencilere, spor malzemelerinde, spor kıyafetlerinde, antrenman ve spor bilimlerinde kullanılan teknolojileri öğretmek hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Bilişim Teknolojisi ile İlgili Tanımlar. Sporda Bilişim Teknolojisi. Bilgisayar ve Teknolojisi Kavramları Sporda Bilgisayar ve Teknoloji. Sporda Teknoloji Üreten Sistemler Spor Dallarında Değişen Top Teknolojileri ve Dizaynı. Sporda Giyilebilir Teknolojiler. Spor Teknolojisinin Endüstride Uygulamaları. Spor Teknolojilerinde Etik. Tartışma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişim teknolojisi ve ilgili tanımlar | |
2) | Sporda bilişim teknolojisi nedir tanımı | |
3) | Bilgisayar ve teknolojisi kavram ve uygulamaları | |
4) | Sporda bilgisayar ve teknolojisi | |
5) | Sporda teknoloji üreten sistemler nelerdir bilişim okur yazarlığı nedir | |
6) | Sporda teknoloji üreten sistemler nelerdir bilişim okur yazarlığı nedir | |
7) | Spor Dallarında Değişen Top Teknolojileri ve Dizaynı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sporda Bilişim Teknolojileri | |
10) | Sporda giyilebilir teknolojiler | |
11) | Spor Teknolojisinin Endüstride Uygulamaları | |
12) | Spor Teknolojilerinde Etik | |
13) | Sporda teknolojik gelişme Güncel Kavramların Tartışılması | |
14) | Sporda teknolojik gelişme Güncel Kavramların Tartışılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilişim Teknolojileri, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI Gözde Dedeoğlu, ETİK VE BİLİŞİM, 2007, Etki Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Bilişim Teknolojileri, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI Gözde Dedeoğlu, ETİK VE BİLİŞİM, 2007, Etki Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |