Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR107 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor Kültürü ve Felsefesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LALE ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. LALE ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor kültürünü çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Spor kültürünü ilişkisini öğrencinin analitik düşüncelerini geliştirmeyi öğrenerek öğrenmesi amaçlanmaktadır. Spor kültürünü öğrenciye aşılamak ve öğrencinin de kültürü halka aşılamasını sağlamak için uygulama çalışmaları. |
Dersin İçeriği: | Sporu ve spor kültürünü, Fair Play'i, Olimpizm ruhunu öğrenciler arasında yaygınlaştırmak, sevdirmek, aktif ve ilkeli yaşamayı ömür boyu yaşam biçimi haline getirmek. Öğrencilerin beden ve ruh sağlığının korunması ve serbest zamanlarının değerlendirilmesi amacıyla her türlü spor faaliyetlerini tanıtmak ve üniversiteye ait tesis ve alanları bu amaca uygun şekilde değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi. | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) | Teori: Herkes İçin Spor / Pratik: Uygulamalı Spor Etkinliği | Sınıf içi Tartışma / Takım Sporu Uygulaması |
4) | Teori: Spor Kültürü Pratik: Uygulamalı Spor Etkinliği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) | • Teori: Fair Play / Uygulama: Salon içerisinde pratik çalışmalar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) | • Teori: Spor Eğitimi • Uygulama: Salon içerisinde pratik çalışmalar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) | Teori: Sporda Şiddet / Uygulama: Karma sporlar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) | Teori: Spor Taraftarları Uygulama: Takım sporları | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) | ARA SINAV | |
10) | Atatürk ve Spor | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) | Teori: Spor Dersinin Temel Hedefleri Uygulama: Müsabaka Organizasyonu | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) | Üniversitelerde Spor | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) | Teori: Türk Sporuna Hizmet Edenler / Uygulama: Turnuva organizasyonu | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) | Tüm konuların gözden geçirilmesi ve sınav öncesi değerlendirme yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | • Ewert A, Sibthorp J. (2014). Outdoor Adventure Education Foundations, Theory, and Research, 1st. Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 38 |