GEOM507 Sayısal Görüntü Eşlemeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Geomatik Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Geomatik Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GEOM507
Ders İsmi: Sayısal Görüntü Eşleme
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fotogrametride yazılımlar aracılığıyla otomatik olarak gerçekleştirilen nokta ölçüm yöntemlerinin detaylı bir şekilde incelenmesi ve matematik modellerinin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği: Sayısal fotogrametrinin analog ve analitik fotogrametriye olan üstünlükleri ve sistem bileşenleri, sayısal görüntüde çözünürlük kavramı, sayısal görüntünün istatistiksel gösterimi, yöneltme ve fotogrametrik nirengi kavramları, sayısal görüntü eşleme nedir, yöntemleri nelerdir, çapraz korelasyon ve en küçük kareler yöntemlerinin irdelenmesi, SYM kavram ve yöntemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Görüntü eşleme yöntemlerinin temel prensiplerini bilir ve fotogrametrik blok oluştururken optimum konfigürasyonu sağlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fotogrametrik blok ölçümlerindeki olası hata kaynaklarını bilir ve doğruluk seviyesini yükseltmek için gerekli düzeltmeleri yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sonuç üründen beklenen doğruluğa uygun olarak SYM oluşturma yöntem ve teknolojisini seçer ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayısal fotogrametri konusunda genel bilgi
2) Fotogrametrik nirengi kavramı ve otomatik bağlama noktaları ölçümü
3) Işın demetleri ile blok dengeleme
4) Sayısal yükseklik modeli kavramı ve oluşturma yöntemleri
5) SYM'de yüzey enterpolasyonları
6) Görüntü eşleme yöntemleri
7) Görüntü eşleme yöntemleri
8) Literatür tarama ve sunum hazırlama Üniversitenin üyesi olduğu ScieceDirect, Scopus vb veri tabanları
9) Literatür tarama ve sunum hazırlama ScienceDirect, Scopus vb. veri tabanları
10) Literatür tarama ve sunum hazırlama ScienceDirect, Scopus vb. veri tabanları
11) Ödev sunumu
12) Ödev sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: pdf formatta ders notları ve internet açık kaynaklar
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir.
2) Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir.
3) Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
4) Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir.
2) Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir.
3) Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
4) Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 45
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 11 33 363
Uygulama 2 6 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 18 54
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 447