Dersin Amacı: |
Bu ders, diş hekimliği asistanı adaylarına klinik ortamda çalışma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, klinik hijyen kuralları, diş hekiminin iş akışına destek olma, hastalarla etkili iletişim ve klinik ekipman kullanımı konularında bilgi ve beceri kazanacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Giriş Ve Tanışma, Dental Ekipmanlar Ve Aletler, Ağız Anatomisi Ve Diş Morfolojisi I, Ağız Anatomisi Ve Diş Morfolojisi II, Diş Hekimi-Asistan İlişkisi Ve İş Akışı, Enfeksiyon Kontrolü, Sterilizasyon Ve Dezenfeksiyon, Ameliyathane (Lokal/Genel) Araç-Gereçleri, İş Sağlığı Ve Güvenliği, Ağız Sağlığı Hasta Hakları Ve KVKK, Cerrahi Klinik İşleyiş, İmplantoloji Klinik İşleyiş, Periodontoloji Klinik İşleyiş Restoratif Klinik İşleyiş, Endodonti Klinik İşleyiş, Protez Klinik İşleyiş, Pedodonti Klinik İşleyiş, Ortodonti Klinik İşleyiş, Ergonomi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ağız Ve Diş Sağlığı Klinik Yardımcıları Görevleri, Yetkileri Ve Yasal Sorumlulukları |
Sunum |
2) |
Dental Ekipmanlar Ve Aletler |
Sunum |
3) |
Ağız Anatomisi Ve Diş Morfolojisi I |
Sunum |
4) |
Ağız Anatomisi Ve Diş Morfolojisi II |
Sunum |
5) |
Diş Hekimi-Asistan İlişkisi Ve İş Akışı |
Sunum |
6) |
Enfeksiyon Kontrolü, Sterilizasyon Ve Dezenfeksiyon |
Sunum |
7) |
Ameliyathane (Lokal/Genel) Araç-Gereçleri |
Sunum |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
İş Sağlığı Ve Güvenliği |
Sunum |
10) |
Ağız Sağlığı |
Sunum |
11) |
Hasta Hakları Ve KVKK |
Sunum |
12) |
Cerrahi Klinik İşleyiş, İmplantoloji Klinik İşleyiş, Periodontoloji Klinik İşleyiş, Restoratif Klinik İşleyiş |
Sunum |
13) |
Endodonti Klinik İşleyiş, Protez Klinik İşleyiş, Pedodonti Klinik İşleyiş, Ortodonti Klinik İşleyiş |
Sunum |
14) |
Ergonomi |
Sunum |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri, bir yükseköğretim düzeyindeki aynı alanda veya aynı düzeydeki bir alanda kullanma becerisini kazanır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. |
5 |
3) |
- Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
- Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütebilir. |
4 |
4) |
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının açıklanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
5 |
5) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar.
- Aldığı eğitimi aynı alanda bir üst öğrenim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek.
- Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
6) |
- Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirlerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
- Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşır.
- Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisine sahip olarak kullanır. |
4 |