IÇT266 Tasarım Kavram Eskizleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IÇT266
Ders İsmi: Tasarım Kavram Eskizleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders tasarım sürecinde izlenecek yolların öğrenci tarafından geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu süreçte öğrenci çeşitli ifade yöntemleri ile projelerini nasıl sunacakları hakkında bilgi sahibi olmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilere tasarımın teorik prensiplerini öğretirken aynı zamanda pratik uygulamalarla becerilerini geliştirmelerini ve tasarım projelerini etkili bir şekilde sunmalarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilere tasarıma genel bir çerçeveden bakabilme yeteneği aşılamaktadır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ders, öğrencilerin farklı çizim yöntemleri ile kendilerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim ve sosyal yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alana özgü yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel iç mekan tasarım prensipleri Mekan analizi ve planlama süreçleri Yok
2) İç mimarlığın tanımı ve tarihsel gelişimi Yok
3) Mimarlık tarihi ve stiller hakkında bilgilendirme ve değerlendirme Yok
4) Mimaride Barok ve Neoklasik dönem Yok
5) Eskizin tanımı ve önemi Eskiz yapmanın faydaları ve kullanım alanları Yok
6) Eskiz yaparken dikkat edilmesi gereken temel prensipler Gerekli malzemelerin tanıtımı ve kullanımı: kağıt türleri, farklı kalemler, kurşun ve renkli kalemler Yok
7) İç mekan perspektifi oluşturma teknikleri Yok
8) Vize Sınavı Yok
9) Perspektifte derinlik ve ölçek kavramları Yok
10) Eskizde kompozisyon ve denge Yok
11) Işık kaynaklarının belirlenmesi ve ışık-gölge ilişkisi Yok
12) Eskizde atmosfer oluşturma ve mekânın hacmini vurgulama Yok
13) Öğrenciye verilen iç mekan örneklerinde eskiz uygulaması Yok
14) Öğrenci eskizlerinin sınıfta paylaşılması ve değerlendirilmesi Yok
15) Öğrenci eskizlerinin sınıfta paylaşılması ve değerlendirilmesi Yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 1
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 5 4 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 2 8
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79