Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere çevresel sanat ve bu alanda üretilen sanat çalışmaları ve tasarımlar hakkında bilgi vermektir. Dersin içeriğinde biyofili hipotezi, ambivalans kavramı ve şamanizm üzerinden kurulan ilişkiler doğrultusunda 1960’lardan günümüze çevresel sanatın yönelimi, yayılımı ve ilgili sanatçıların yaklaşım biçimleri irdelenmektedir. Sanat çalışmaları, dönemi, sanatçı problematiklerinin saptanması analiz edilerek, öğrencilerin sanatta yaratıcılık, problem çözümleme ve eleştirel düşünceyi keşfetmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere çevresel sanat ve bu alanda üretilen sanat çalışmaları ve tasarımlar hakkında bilgi vermektir. Dersin içeriğinde biyofili hipotezi, ambivalans kavramı ve şamanizm üzerinden kurulan ilişkiler doğrultusunda 1960’lardan günümüze çevresel sanatın yönelimi, yayılımı ve ilgili sanatçıların yaklaşım biçimleri irdelenmektedir. Sanat çalışmaları, dönemi, sanatçı problematiklerinin saptanması analiz edilerek, öğrencilerin sanatta yaratıcılık, problem çözümleme ve eleştirel düşünceyi keşfetmesi amaçlanmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verme, ders izlencesinin paylaşımı ve
çevresel sanata giriş.
|
yok |
2) |
Çevresel sanatın alt başlıkları. Biyofili hipotezi. Sanat, teknoloji ve çevre ilişkisi.
|
yok |
3) |
Şamanizm. Şaman, doğa ve sanatçı ilişkisinin ‘Kozmik Ağaç’ üzerinden irdelenmesi. J. Beuys örneği. |
yok |
4) |
J. Beuys örneğine devam. Ambivalans kavramı. Sanatçı-doğa-yapıt ilişkisinde ambivalant yaklaşımlar. |
yok |
5) |
1960’ların Arazi Sanatı ve Yeryüzü Sanatı kapsamında çalışmalar üreten Amerikalı ve Avrupalı sanatçılar, önemli sergiler ve sanat yapıtları. |
yok |
6) |
Arazi Sanatı ve Yeryüzü Sanatı örneklerine devam. |
yok |
7) |
Vize sınavı |
yok |
8) |
Beden Sanatı, Performans Sanatı ve Video Sanatı ile açık alanda üretilen yapıtlar. Peyzajda üretilen kısa ömürlü sanat yapıtları (Richard Long ve Andy Goldsworthy örnekleri). |
yok |
9) |
60’lardan günümüze faklı disiplinleri birleştiren Ekolojik Sanat, Ekobuluş ve Restorasyon Sanatı örnekleri. |
yok |
10) |
Doğada alternatif sanat alanları (sualtı, gökyüzü, yeraltı). Çağdaş sanatçı ve tasarımcıların doğa temalı çalışmaları. |
yok |
11) |
Kamusal alan/kamusal mekan tanımı. 1960’lardan günümüze yurtdışı örneklerin incelenmesi. Richard Serra, Anish Kapoor, Christo, Maya Lin’in ve diğer sanatçıların kamusal alan çalışmaları. |
yok |
12) |
Türkiye’den kamusal alandaki sanat örnekleri. Yeni Kamusal Alanlar ve sanat |
yok |
13) |
Belirlenen konularla öğrenci sunum/projeleri ve tartışma -I |
yok |
14) |
Belirlenen konularla öğrenci sunum/projeleri ve tartışma -II |
yok |
15) |
Final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|