GIT437 Görsel İletişim Atölyesi IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT437
Ders İsmi: Görsel İletişim Atölyesi III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZGÜN PELİN ÖZYOL
Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tipografi, İlüstrasyon, Fotoğraf gibi ifade yöntemleri kullanarak orta ve ileri seviyede grafik tasarım problemlerini çözümleyebilecek nitelikte projeler üreterek denemeler yapmak, sembolizm ve semiyolojiyi de kullanarak görsel bir dil oluşturma pratikleri kazanmak.
Dersin İçeriği: Proje temelli bir derstir. Atölyede öğrencinin uygulayacağı projeler, profesyonel grafik tasarım dünyasına girişle ilgilidir. Öğrencinlerin hayal gücü ve yeteneklerini ortaya çıkarmak, yaratıcılık ve yeni yaklaşımların üzerinde durmak amacı ile projeler verilir. Dünyada uygulanan çeşitli grafik tasarım uygulamalarının araştırılması, incelenmesi, sorgulanması ve yeni biçimler yaratmak amacı ile projeler yürütülmesi beklenir. Ders öğrencilerin yaratıcı bir bütünlük içinde fikirleri etkin bir görsel dile dönüştürmeyi becerebilmeleri, gelişen teknoloji ile sürekli yenilenen iletişim araçlarını ve en yaygın kullanımlarından örnekler vererek en karmaşık iletişim problemlerini kavrayıp, bunlar üzerine sistematik biçimde eğilebilen, pratik becerilerini teorik bilgiyle harmanlayarak yaratıcı görsel çözümler üretebilmesine yardımcı olmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görse iletişime giriş bağlamında teorik anlamda okumalar yapabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; içerik, sömestir ile ilgili beklentiler, genel bilgiler. .....
2) Öğrencinin marka bilinirliğini grafik açıdan sınamak için atölyede tek günlük “marka” proje çalışması. ....
3) “Marka” çalışmasının değerlendirilmesi ve Kurumsal Kimlik Tasarımı hakkında genel teorik bilgi paylaşımı. Dönemlik projenin verilmesi. .....
4) Öğrencinin kurumsal kimlik tasarımını çözümleyeceği markayı tasarlaması için firma içeriğini oluşturması ve beyin fırtınası tekniği ile firma isim çalışmalarına başlanması. ......
5) Seçtiğimiz firma üzerinden isim çalışmalarının değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. Seçtiği firma ve markalaştıracağı isim üzerinden görsel dünyanın inşa edilmeye başlanması. ......
6) Firma ve marka ismi üzerinden tipografik yaklaşım araştırmaları. Tipografik çıkışlı amblem tasarlama süreci. .......
7) Amblem eskizlerinin değerlendirilmesi. Revizyonların belirlenmesi ve taslak çalışmaların, denemelerin çeşitlenmesi. Orijinal çalışmaya ve renk denemelerine geçilmesi. ......
8) Belirlenen tipografik çıkışlı amblem logotype çalışmasının PAFTA ve dosya teslimi, atölye sunumu ve kritik verilmesi. (Ara sınav olarak değerlendirilecek.) ......
9) Belirlenen amblem logotype üzerinden kartvizit, antetli kağıt ve diplomat zarf tasarımı çalışmalarına başlanması. .......
10) 20 Adet eskiz çalışma üzerinden “Kartvizit” çalışmalarının değerlendirilmesi ve revizyonların verilmesi. Orijinal çalışmanın hazırlanması. .......
11) 10 Adet eskiz çalışma üzerinden “Antetli Kağıt” çalışmalarının değerlendirilmesi ve revizyonların verilmesi. Orijinal çalışmanın hazırlanması. ......
12) 10 Adet eskiz çalışma üzerinden “Diplomat Zarf” çalışmalarının değerlendirilmesi ve revizyonların verilmesi. Orijinal çalışmanın hazırlanması. .......
13) Kartvizit, antetli kağıt, diplomat zarf tasarımları onaylanan işlerin pafta sunumumun, tasarlanması. Tasarımların finalize edilmesi. ...........
14) Final Proje Teslimi. (Kartvizit, antetli kağıt ve diplomat zarfın belirlenen ölçüde paftada teslimi.) .........

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ......
Diğer Kaynaklar: -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar),
-İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
-Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy),
-Görüntü Estetiği (Levent Kılıç), Yazı İnsanlığın Belleği (Georges Jean),
-Designing Brand Identity: A Complete Guide to creating, Building, and maintaining Strong Brands , Alina Wheeler
(2009), John Villey and Sons Inc.,
-Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim (1997) University of California Press, Metis Yayınları 2004,
-The Advertising Concept Book, Pete Barry (2008) Thames & Hudson,
-Grafik Tasarim Ne İçindir?, Alice Twemlow (2006) RotoVision SA, What Is Graphic Design For?, Yem Yayin 2008,
-Non-Designer's Design Book, Robin Williams (2008) 3rd Edition, Peachpit Press
-Grafik Tasarım Dergileri. (Eye Magazine, Communication Arts, Archive, Computer Arts, Print Magazine)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 5
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 5
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 4
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 5
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 5
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 16 2 32
Arazi Çalışması 16 2 32
Ödevler 16 1 16
Toplam İş Yükü 112