Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF122 | ||||||||
Ders İsmi: | II Boyutlu Tasarım II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN Dr.Öğr.Üyesi DAMLA TAYMAZ Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. dönem öğrendiği tasarım ilkeleri ile imgesel nesne-figür-mekan kurgulama, biraraya getirme ve tasarlamayı öğrenir. |
Dersin İçeriği: | A. Doğru görebilir. B. Gördüğünü doğru aktarabilir, yorumlayabilir. C. Nesneleri analiz edebilir. D. Perspektif kullanarak derinlik oluşturabilir. E. Bir nesneden yola çıkarak kişisel yorum geliştirebilir F. Görsel dil oluşturmak için farklı malzemeleri kullanabilir ve analitik çözümler üretebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yöresel Sanattan Evrensel Sanata Doğru | resim kağıdı, makas, kalem |
2) | Eser inceleme ve Kompozisyon araştırma | resim kağıdı, makas, kalem |
3) | Nesne-figür-mekan ilişkisi | resim kağıdı, makas, kalem |
4) | İmgesel nesne-figür-mekan ilişkisi | resim kağıdı, makas, kalem |
5) | Plastik anlatımda somut ifade | Concrete expression in plastic expression |
6) | vize | midterm |
7) | Plastik Anlatımda Deformasyon | resim kağıdı makas kalem |
8) | Plastik Anlatımda Soyut İfade | resim kağıdı makas kalem |
9) | Assemlage (Bir araya getirme) | resim kağıdı kalem makas |
10) | Devinimsiz Nesnelerle İmgesel Tasarım | resim kağıdı kalem makas |
11) | İmgesel Nesne-Mekan Tasarımı | resim kağıdı kalem makas |
12) | İmgesel Mekan-Figür Tasarımı | resim kağıdı makas kalem yapıştırıcı |
13) | İmgesel Mekan-Figür Tasarımı | resim kağıdı kalem makas yapıştırıcı |
14) | Final Sınavı | final exam |
Ders Notları / Kitaplar: | yoktur |
Diğer Kaynaklar: | CERVER, Francisco Asensio; Çizim Teknikleri, Literatür Yayınları CUMMING, Robert; Görsel Rehberler ve Sanat, İnkilap Yayınları GÖKAYDIN, Nevide; Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, MEB Yayınları GÖKAYDIN, Nevide; Temel Sanat Eğitimi, MEB Yayınları LHOTE, A.; Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Yayınları JOSE, M.Parramon; Işık ve Gökge, Remzi Kitapevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 5 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 96 |