GST354 Gastronomi Yazarlığıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST354
Ders İsmi: Gastronomi Yazarlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SAFİYE AYFER YAVİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sektördeki öncülerin hikayelerini dinleyerek öğrencilere ilham kaynağı olup, yazarlık hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi
Yazının temel ilkeleri
Yazma süreci
Eleştirme yazma
Araştırma yazısı
Vize Sınavı
Gastronomi yazarlığı ve sorunları
Ödev Sunumlarının Yapılması
Konu tekrarı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Konu türü nasıl belirlenir • Anlatım biçimleri nelerdir • Etkili dil kullanımı ve tasvir nasıl olur
2) • Tanıtım yazısı yazmanın adımları • İşletme ve ürün tanıtım yazısı nasıl yazılır
3) Eleştirme yazma • İşletme eleştirisi nasıl yazılır • Ürün eleştirisi nasıl yazılır
4) • Araştırma yazısı • Gazete, sosyal medya, blog yazarlığında araştırma nasıl yapılır • Gazete, sosyal medya, blog yazarlığında araştırma nasıl yazılır
5) • Gastronomi yazarlığı ve sorunları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yazma süreci Konuk Misafir
2) Gastronomi yazarlığı ve sorunları • Konuk Misafir
Öğrenme Yetkinliği
1) • Ödev Sunumlarının Yapılması
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi veri yok
2) • Yazının temel ilkeleri veri yok
3) • Yazma süreci veri yok
4) Yazma süreci Konuk Misafir veri yok
5) • Eleştirme yazma veri yok
6) Eleştirme Yazma Konuk Misafir veri yok
7) • Araştırma yazısı veri yok
8) • Vize Sınavı veri yok
9) Araştırma yazısı Konuk Misafir veri yok
10) • Gastronomi yazarlığı ve sorunları veri yok
11) Gastronomi yazarlığı ve sorunları Konuk Misafir veri yok
12) Gastronomi yazarlığı ve sorunları Konuk Misafir veri yok
13) • Ödev Sunumlarının Yapılması veri yok
14) • Ödev Sunumlarının Yapılması veri yok
15) • Konu tekrarı veri yok
16) Final Sınavı veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Veri yok
Diğer Kaynaklar: No data

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

3

7

8

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 49