Gastronomi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GST507 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MÜGE KAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BİLGE DİLARA DOKUZCAN CİNGÜ Doç. Dr. EDİN GÜÇLÜ SÖZER Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bilimsel araştırma metotlarını analiz etmek ve modern bilimin ve bilimsel araştırmalardaki gelişimin yükselişini incelemektir. |
Dersin İçeriği: | 1 Bilimin tanımını ve amacını anlar. 2 Araştırma yöntemlerini ve veri toplamayı öğrenir. 3 Ölçme ve test tekniklerini öğrenir ve kullanabilir hale gelir. 4 Bilimsel bilginin araştırılması, analizi ve yorumlanması becerisini kazanır. 5 Bilimsel analizler yaparken farklı pencerelerden bakabilme ve alternatif yorumlar getirebilme becerisini kazanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
0) | Bilimsel araştırmanın sınırları aşamaları unsurları yorumlanacak. Bilimsel Yöntemin Sınırları, Aşamaları ve Unsurları | |
1) | Amaçlar Bilimsel araştırma yömtem ve türleri yorumlanacak. Konular Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bilimsel araştırma , Bilimsel araştırma türleri ( Betimsel Araştırmalar, İlişkisel Araştırmalar, Müdahale Araştırmalar) | |
1) | Nitel ve Nicel Değişkenler, Sürekli ve süreksiz değişkenler, Bağımlı ve Bağımsız değişkenler, Hipotez ve Türleri, Evren ve Örneklem. | Örnekler üzerinden pekiştirme. Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Vize Sınavı | Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: 1.Deneysel Araştırmalar 2.Korelasyonel Araştırmalar 3.Nedensel Karşılaştırma Araştırması 4.Tarama Araştırması 5.Etnografik araştırma 6.Tarihi Araştırma 7.Eylem Araştırması örnekleriyle incelemek. | Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek |
1) | Konular Araştırma Sürecinin Aşamaları: Problemi tanımlaman, soru ve hipotezleri hazırlama, literatür tarama, örneklem Seçimi vd. Ve Araştırmanın konusu , Soruları. | Örnekler dergipark ve ilgili alan kaynakları üzerinden incelenecek. Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Konular Araştırmanın amacı, alt amaçlar, araştırma sorusu, önem , varsayımlar, Sınırlılıklar, örnekler yöntemleri. | Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | APA 7 Yazım Kuralları ve Kaynak Gösterme: Sayfa Biçimi, Alıntılar, Kaynakça Yazımı, Kaynakça Gösterimi | Ödevler Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Konular Veri kaynakları ve Veri toplama yolları: 1. Hazır Bilgilerin incelenmesi 2. Görüşme Yöntemi 3. Anket Yöntemi | Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Konular Verilerin analizi ve Yorumu, bulgular | Ödevler Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Konular Bilimsel Araştırma süreci: Bulgular, yorum, sonuç, tartışma , öneriler | Ödevler Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Konular Örnek Olay Çalışması ve Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması | Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek |
1) | Amaçlar Öğrencilerin yaptığı araştırma taslağından seçilen bir kaç örnek üzerinden raporlama ve yorumlama yapmak. Konular Araştırmanın Raporlanması ve Yorumlanması | Ödevler Öğrenciler belirledikleri araştırma konusunu bilimsel araştırma yöntemi ve tekniklerine uygun tasarlamaya devam edecek. |
1) | Amaçlar Bilgi ve Bilimin tanımını ve Bilimin sınıflandırılması ve bilimsel düşünce yöntemini incelemek. Konular Bilgi ve Bilim nedir? Bilimin Amacı Bilimlerin Sınıflandırılması, Bilimsel Düşünce Yöntemi. | |
1) | Konular Final Sınavı- Araştırma Projesini Sunum ve Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kaynak Kitaplar: Karasar, Niyazi (2023). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler, Nobel Yayıncılık. Karasar, Niyazi. (2023). Bilimsel Yöntemin Altıncı Basamağı Olarak: Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Nobel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 34 |