GST527 Gastronomi Turizmiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST527
Ders İsmi: Gastronomi Turizmi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MÜGE KAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, gastronomi kavramı ve gastronomi turizminin temellerini ortaya koyarak; günümüzde yönetim, uygulama ve pazarlama açısından uygulanış biçimlerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, gastronomi ve gastronomi turizminin dünya genelinde ekonomik değer yaratma, yönetim, pazarlama ve en iyi uygulamalar açısından durumu incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gastronomi turizminin ana unsuru olan yiyecek ve içeceklerin tarihi hakkında yorum yapabilecektir
2) Turizmin gelişimi, turizm endüstrisi, turist pazarı ve turizm ürününü açıklayabilecektir.
3) Gastronomi ve gastronomi turizmine ilişkin kavramları tanımlayabilecektir.
4) Gastronomi turizmini ilgili alanlarla ilişkilendirerek tartışabilecektir.
5) Gastronomi turizminin bölgesel kalkınmadaki rolünü değerlendirebilecektir.
6) Gastronomi turizmini yönetim, pazarlama ve en iyi uygulamalar açısından analiz edebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği ve değerlendirme ölçütlerini tanıma, derse giriş
2) Yeme içmenin tarihi ve gastronomiye giriş
3) Turizm kavramı, tanımı ve turizmin gelişmesi David Weaver and Laura Lawton, “Tourism Management”, Chapter 3: The Evolution and growth of tourism, 5th edn. (Wiley, 2014), 49-83.
4) Turizm endüstrisi, turist pazarı ve turizm ürünü David Weaver and Laura Lawton, “Tourism Management”, Chapter 5: The tourism product, 5th edn. (Wiley, 2014), 117- 159.
5) Gastronomi turizmi ve gastronomi turizminin tarihsel gelişimi Saurabh K. Dixit,”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Chapter 1: Gastronomic tourism: a theoretical construct, Chapter 2: Historical evolution of gastronomic tourism, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 24-32,1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019) 1-24; Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, “Tourism and Gastronomy”, Chapter 1: Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption, 1st edn. (Routledge Taylor & Francis Group, 2002), 3-21.
6) Gastronomi turizminde arz ve talebin yapısı Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, “Tourism and Gastronomy”, Chapter 2: A typology of gastronomy tourism, 21-36; Chapter 3: Demand for the gastronomy tourism products: motivational factors; 1st edn. (Routledge Taylor & Francis Group, 2002), 36-51.
7) Ara Sınav
8) Gastronomi turizminde küreselleşme ve yerelleşme Saurabh K. Dixit, ”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 3, Sustainability for gastronomic tourism, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 207-299; Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, “Tourism and Gastronomy”, Chapter 5: Gastronomy as a force for gastronomic globalization and localization, 1st edn. (Routledge Taylor & Francis Group, 2002), 71-91
9) Turizm ürünü olarak Yerel Gıda ve Sürdürülebilir Gastronomi Saurabh K. Dixit, ”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 3, Sustainability for gastronomic tourism, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 207-299
10) Yerellik, miras ve orijinallik açısından gastronomi turizmi Saurabh K. Dixit,”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 4,Gastronomic tourism in the digital arena, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 299-350.
11) Gastronomi Turizminde modern pazarlama yaklaşımları - 2; Sosyal Medya, Mobil Uygulamalar, Bloglar Saurabh K. Dixit,”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 4,Gastronomic tourism in the digital arena, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 351-385.
12) Çağdaş gastronomi ve gastronomi turizmi uygulamaları – 1; “Slow Food”, Gastronomi Tur ve Rotaları, Artizan İçecek Turizmi vb. Saurabh K. Dixit, The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 5, Contemporary forms of gastronomic tourism 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019) 385-440.
13) Çağdaş gastronomi ve gastronomi turizmi uygulamaları – 2; Sokak Yemekleri, Helal Gıda, Çay Turizmi vb. Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 5, Contemporary forms of gastronomic tourism 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019) 441-489.
14) Gastronomi ve gastronomi turizminin geleceği Ian Yeoman and Una McMahon-Beattie “The Future of Food Tourism”, Part 2, The Future of Food Tourism: The Star Trek Replicator and Exclusivity, 1st edn., (Channel View Publications, 2015) 23-49.
15) Dönemin gözden geçirilmesi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 36