Gastronomi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GST532 | ||||||||
Ders İsmi: | Yerel Mutfakta Alan Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MÜGE KAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin bilgi, bilim, bilim felsefesi konularına aşinalığını artırmak ve bilimsel araştırma yöntemlerini açıklamak, dersin asıl amacıdır. Bu çerçevede, öğrencilerin bir bilimsel araştırma projesini yürütebilir düzeye çıkarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bilim-Bilimsel Yöntem- Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma Türleri, Bilimsel Araştırma Süreci, Araştırma Probleminin Belirlenmesi- Değişkenler ve Ölçme Düzeyleri, Araştırma Yöntemi ve Belirlenmesi, Evren-Örnekleme, Verilerin Toplanması, Veri Toplama Yöntemleri ve Ölçme, Verilerin İşlenmesi, Verilerin Analizi, İlişkisel ve Kestirimsel Çözümlemeler, Bulgular ve Yorumlar, Rapor, tez, ödev yazmada önemli konular, Örnek çalışmalarda araştırma sürecinin irdelenmesi (Örnek Olaylar) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi, sosyal bilimler ve bilimsel araştırma | |
2) | Bilimsel araştırma süreci ve araştırma konusu seçimi | |
3) | Eleştirel kaynak incelemesi ve literatür taraması | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel dönüşümler ve nitel araştırma | |
5) | Nitel araştırma desenleri | |
6) | Araştırma tasarımı | |
7) | Ara sınav | |
8) | Bilimsel araştırmalarda veri. | |
9) | Ölçme ve ölçekleme | |
10) | Araştırma evreni ve örnekleme | |
11) | Verilerin toplanması ve analize hazırlanması | |
12) | Farklılıkları ve ilişkileri incelemeye yönelik analizler | |
13) | Araştırma bulgularının yorumlanması ve rapor yazımı | |
14) | Ödevlerin sunumu | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Demir, Ö. (2000). Bilim Felsefesi. Ankara: Vadi Yayınları. Altunışık R., Coşkun R., Yıldırım E. ve Bayraktaroğlu S. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri – SPSS Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Ödevler | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 36 |