IAY101 Acil Bakım I İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAY101
Ders İsmi: Acil Bakım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖZLEM KARATANA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. RAİFE AŞIK
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ
Öğr.Gör. OKTAY MERT
0 0
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The aim of this course; Lecture provides general information about paramedic and the concept of emergency care and apply the right medicine to the sick/ injured. Moreover, this Lecture aims to learn the basic concepts of health practices, vital signs emergency patients evaluated and made the first of interventions intended to gain competencies in practice and emergency care.
Dersin İçeriği: • To define the concept of emergency care
• To recognize and identify vital signs of sick or injured person
• To identify sterilization and disinfection of medical instruments
• To recognize and identify provide basic life support
• To identify keeping the airway open

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı güncel bilgiler, uygulama gereçleri ve diğer kaynakları içeren ders kitaplarının desteklediği teorik ve pratik bilgileri edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. - Alanında edindiği temel düzeyde bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlamak, değerlendirmek, problem tanımlamak, analiz yapmak, ispat temelli çözümler üretmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarın. - Alandaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayanlarla paylaşın. - Alandaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak meslektaşlarınızla iletişim kurmak. - En az düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Seviye yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
Öğrenme Yetkinliği
1) - Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim seviyesine veya aynı düzeyde bir mesleğe yönlendirin. - Yaşam boyu öğrenme konusunda farkındalık kazanmak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) - Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçinin sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. - Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın. - Bir proje içinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerde bulunmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Introduce the course to the students .
2) • Definition of asepsis and antisepsis • Identify disinfection and sterilization • Describe the chain of infection • Describe and recognize the infection risk in ambulance and emergency services SUNUM
3) • Definition of asepsis and antisepsis • Identify disinfection and sterilization • Describe the chain of infection • Describe and recognize the infection risk in ambulance and emergency services SUNUM
4) • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign • Explain how the vital signs measures SUNUM
5) • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- body temperature • Explain how the vital signs measures SUNUM
6) • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- pulse • Explain how the vital signs measures SUNUM
7) • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- Respiratory rate • Explain how the vital signs measures SUNUM
8) • Evaluate student via midterm exam SINAV
9) • Describe vital sign and measuring vital signs • Identify vital sign- Blood Pressure • Explain how the vital signs measures SUNUM
10) • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications SUNUM
11) • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications SUNUM
12) • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications SUNUM
13) • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications SUNUM
14) • Describe pharmaceutical applications • Identify injection applications • Identify intravenous injection applications • Explain how the injection applications SUNUM
15) • Evaluate student via final exam SINAV

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tintinali’s Emergency Medicine Manuel.
©2013 | Güneş Tıp Kitabevleri | Published:2013
ISBN:978-975-277-455-1
Diğer Kaynaklar: İLK VE ACİL YARDIM TEKNİKERLİĞİ- PARAMEDİK- ÖZEL, öZEL VE öZCAN, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak.
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. 4
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 4
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir 4
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. 4
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme 4
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. 4
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 4 % 5
Kurul-Committee 4 % 5
Uygulama 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 10 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100