Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MATH114 | ||||||||
Ders İsmi: | Mathematics II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MATH113 - Mathematics I | MATH131@YÜ - Calculus I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MESERET TUBA GÜLPINAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenciye, integrasyon teknikleri, genelleştirilmiş integraller, sonsuz diziler ve seriler, yakınsaklık testleri, kuvvet serileri,serilerin yakınsaklığı ve yakınsaklık yarıçapı, kuvvet serilerini terim terime türetme ve integre etme, 3 boyutlu uzayda vektörler, nokta çarpım ve vektörel çarpım, uzayda doğru ve düzlem denklemleri, kuadratik yüzeyler, çok değişkenli fonksiyonlar ve limitleri, sürekliklikleri ve kısmi türevleri, zincir kuralı, yönlü türev, teğet düzlem ve normal doğru, yerel ve global ekstrem değerler, Lagrange çarpanları, iki ve üç katlı integraller, polar koordinatlar, değişken dönüşümü, silindirik ve küresel koordinatlar konuları hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste integrasyon teknikleri, genelleştirilmiş integraller, sonsuz diziler ve seriler, yakınsaklık testleri, kuvvet serileri,serilerin yakınsaklığı ve yakınsaklık yarıçapı, kuvvet serilerini terim terime türetme ve integre etme, 3 boyutlu uzayda vektörler, nokta çarpım ve vektörel çarpım, uzayda doğru ve düzlem denklemleri, kuadratik yüzeyler, çok değişkenli fonksiyonlar ve limitleri, sürekliklikleri ve kısmi türevleri, zincir kuralı, yönlü türev, teğet düzlem ve normal doğru, yerel ve global ekstrem değerler, Lagrange çarpanları, iki ve üç katlı integraller, polar koordinatlar, değişken dönüşümü, silindirik ve küresel koordinatlar konuları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İntegrasyon Teknikleri | Ders Notu |
2) | İntegrasyon Teknikleri | Ders notu |
3) | Sonsuz Diziler ve Seriler | Ders Notu |
4) | Sonsuz Diziler ve Seriler | Ders Notu |
5) | Sonsuz Diziler ve Seriler | Ders Notu |
6) | Vektörler ve Uzay Geometri | Ders Notu |
7) | Vektörler ve Uzay Geometri | Ders Notu |
8) | Kısmi Türevler | Ders Notu |
9) | ||
10) | Kısmi Türevler | Ders Notu |
11) | Çok Katlı İntegraller | Ders Notu |
12) | Çok Katlı İntegraller | Ders Notu |
13) | Çok Katlı İntegraller | Ders Notu |
14) | Tekrar | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | Thomas’ Calculus, 13th Edition George B. Thomas, Maurice D. Weir, Joel R. Hass Pearson Education Inc. |
Diğer Kaynaklar: | A Complete Course Calculus, 8th Edition. Robert A. Adams, Christopher Essex Pearson Canada Inc. ISBN 978: 0321781079 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 1 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 165 |