Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHIT238 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkinlik Organizasyonu ve Basınla İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu program, Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, organizasyonun hizmet alanları ve çeşitleri ile ilgili bilgiler verilir. Etkinlik çalışması ve basınsa; bağları kuvvetli iki temel yapımızdır. Etkinlik organizasyonu için ilişkiler kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme yeterliklerini kazandırmaya yönelik bir ders olan ‘Etkinlik Organizasyonu ve Basınla İlişkiler ‘ bu bağlamda iki temel yapıyla birlikte çalışmalar yürütecektir. |
Dersin İçeriği: | • Etkinlik organizasyonu kavramını inceleyebilecektir. • Etkinlik organizasyonun basınla ilişkisini inceleyebilecektir. • Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu alanları öğrenecektir. • Halkla ilişkiler organizasyonun hizmet alanlarını araştırabilecektir. • Yapılan organizasyonun çeşitlerini araştırma ve dosya oluşturma yeterliklerini kazanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Çeşitli organizasyon etkinlikleri • Organizasyonların sesi • | Örnek organizasyonların sunumu |
1) | • Sosyal, özel, tanıtım, yarışma ve spor, eğitim ve kültür, eğlence, çocuk ve gençlik ile ilgili organizasyonlar • Organizasyon etkinlikleri 2 | örnek org.incelendi |
1) | • Ders bilgi kağıdının dağıtılması • Ders içeriğinin açıklanması • Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi • Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması • Ders değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi. | yok |
2) | • Etkinlik organizasyonu kavramı ve etkinlik organizasyonu çalışmalarına genel bakış • Etkinlik organizasyonu | yok |
3) | • Etkinlik organizasyonu bilinci • Etkinlik organizasyonlarının günümüzdeki yeri • Etkinlik organizasyonunun önemi ve yeri | yok |
4) | • Basınla ilişkiler • Etkinlik organizasyonu • Basınla iç içe olan etkinlik organizasyonlarının önemi • Etkinlik organizasyonu ve basınla ilişkiler | yok |
5) | • Sosyal, özel, tanıtım, yarışma ve spor, eğitim ve kültür, eğlence, çocuk ve gençlik ile ilgili organizasyonlar • Organizasyon etkinlikleri 1 | Örnek organizasyonlar incelendi |
6) | • Incelenen örnek organizasyonlar neticesinde proje seçimi • Projenin detaylandırılması • Proje seçimi | yok |
7) | • Projenin onay görmesi • Proje konu seçiminin onaylanması | yok |
8) | • Ortak çalışma becerisi sağlama • Örnek teşkil edecek bir organizasyon sağlama • | yok |
9) | • Ortak çalışma becerisi sağlama • Örnek teşkil edecek bir organizasyon sağlama • Uygulama • Gözlem • Etkinlik organizasyonu çalışmaları | yok |
10) | • Ortak çalışma becerisi sağlama • Örnek teşkil edecek bir organizasyon sağlama • Uygulama • Gözlem • Etkinlik organizasyonu çalışmaları | yok |
11) | • Ortak çalışma becerisi sağlama • Örnek teşkil edecek bir organizasyon sağlama • Uygulama • Gözlem • Etkinlik organizasyonu çalışmaları | yok |
12) | • Tüm önemli noktalar özetlenir. • Yapılan organizasyonun değerlendirilmesi | yok |
13) | • Tüm önemli noktalar özetlenir. • Yapılan organizasyonun değerlendirilmesi | yok |
14) | • Tüm önemli noktalar özetlenir. • Yapılan organizasyonun değerlendirilmesi | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yönetim ve Organizasyon El Kitabı: Prof. Dr. Salih GÜNEY, Kitap Yurdu Yayıncılık, 2012 Öğrenen Organizasyon Yolculuğu: Evrim ÇALKAVUR, Remzi Kitabevi, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | İnternet |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 42 |