MUTC194 Kaynak Ve Erek Kültür Karşılaştırmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çince Mütercim ve TercümanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çince Mütercim ve Tercümanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUTC194
Ders İsmi: Kaynak Ve Erek Kültür Karşılaştırmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BUSE ÖZLEM GÜVEN
Dersi Veren(ler): ZHAO ZHAO
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kaynak ve erek kültürün benzerlikleri ve farklılılklarıyla ilgili öğrencilerin farkındakındalıkları arttırılır.Kaynak ve erek kültürün tarihi arka planları ile ilgili yönetim sistemleri karşılaştırmalı analize tabi tutulur.Kaynak kültürün erek kültürde algılanması sorunsallaştırılır.
Dersin İçeriği: Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri
Devlet sistemleri
Devlet organları
Toplum örgütlerri
Coğrafya ve tarih
Irk ve nufus
Vize sınavı
Adalet ve idare sistemi
Ekonomik durum
Dışişleri
Çevreyi koruma ve halk yaşamı
Din ve inanç sistemi
Teknoloji ve eğitim
Kültür, sağlık ve spor

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) A.Çin kültürü ve çoğul dizgeleri ile ilgili bilgi edinmeleri, Bu çoğul dizgeleri birbirleri ve kendi ülkenin çoğul dizgesiyle karşılaştırarak bilgilerinin arttırmaları ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmeleri beklenir. B.Öğrencilerin grup çalışması yaparken tartışmaları ve bir konu üzerinde farklı bakış açıları geliştirmeleri beklenir. C.Öğrencilerden kaynak ülkenin kültürel farklılıklarının,erek(Türk)çeviri dizgesinde yaratacağı sorunsalları belirleyebilmeleri beklenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
2) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
3) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
4) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
5) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
6) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
7) vize sınavı
8) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
9) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
10) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
11) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
12) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
13) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
14) Hafta Konular 1 Ülke hakkında temel bilgileri, devlet simgeleri 2 Devlet sistemleri 3 Devlet organları 4 Toplum örgütlerri 5 Coğrafya ve tarih 6 Irk ve nufus 7 Vize sınavı 8 Adalet ve idare sistemi 9 Ekonomik durum 10 Dışişleri 11 Çevreyi koruma ve halk yaşamı 12 Din ve inanç sistemi 13 Teknoloji ve eğitim 14 Kültür, sağlık ve spor
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zhang,Meixia.Chinese Characters,Words and Culture(Beijing: Beijing dil ve kültür üniversitesi yayınevi,2000)
Diğer Kaynaklar: Zhou,jian.A study tour in china(Beijing: Foreign Language Teaching and Research Press,2003.9)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 10 100
Sunum / Seminer 6 6 36
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 2 2 4
Toplam İş Yükü 144