Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY203 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Uygulama ve İleri Test Yöntemleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Objektif ve subjektif işitme testlerinin uygulanarak pratik kazanılması |
Dersin İçeriği: | Odyolojik ölçüm ve değerlendirmeye ait tanı ve değerlendirme yöntemleri, saf ses odyometre uygulamaları, klinik maskeleme, elektrofizyolojik testler: İşitsel uyarılmış potansiyeller, klinik uygulamada işitsel uyarılmış potansiyeller, eşik ve tanısal amaçlı işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları (ABR), normal ve patolojik işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları, Akustik İmmitansmetri, Akustik refleks testi, otoakustik emisyon, mesleki konuda bilgi ve beceriyi arttırma, öğrenilen bilgileri uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Odyometre cihazının temel parçalarını öğrenme | Ders notları |
2) | Odyogram okuma ve işaretleme | Ders notları |
3) | Kulaklık yerleşimi | Ders notları |
4) | Hava yolu işitme eşiği tespiti | Ders notları |
5) | Kemik yolu işitme eşiği tespiti | Ders notları |
6) | Konuşma Odyometrisi | Ders notları |
7) | Konuşma odyometrisi | Ders notları |
8) | Klinik maskeleme | Ders notları |
8) | Klinik maskeleme | Ders notları |
9) | Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme | Ders notları |
10) | İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme | Ders notları |
11) | Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme | Ders notları |
12) | Maskeleme ikilemi | Ders notları |
13) | Örnek vakalarda maskeleme | Ders notları |
14) | Genel tekrar | |
15) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Katz, J., Chasin, M., English, K. M., Hood, L. J., & Tillery, K. L. (Eds.). (1978). Handbook of clinical audiology (Vol. 428). Baltimore: Williams & Wilkins. |
Diğer Kaynaklar: | Gündüz, M., & Karabulut, H. (Eds.). (2015). Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
8 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. | |||||||||
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. | |||||||||
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. | |||||||||
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. | |||||||||
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. | |||||||||
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. | |||||||||
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. | 5 |
2) | Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. | 5 |
3) | Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 5 |
4) | Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. | 4 |
5) | Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 |
6) | Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. | 5 |
7) | İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. | 5 |
8) | İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. | 5 |
9) | Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. | 4 |
10) | Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. | 4 |
Rapor Yazma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Raporlama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 15 |
Derse Özgü Staj | 15 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 10 | 80 |
Toplam İş Yükü | 230 |