Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
TANIŞMA, GENEL BİLGİLER (Dersin amacı, Dönem Planı, Nasıl Ders Çalışmalıyız?) |
Literatür tarama |
2) |
PSİKOLOJİYİ KEŞFETMEK (Psikolojinin Tanımı, Konusu, Amaçları, Önemi ve Yararı, Uygulama Alanları) |
Literatür tarama |
3) |
PSİKOLOJİ VE BİLİM (Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, Araştırma Yöntemleri) |
Web Tabanlı Araştırma |
4) |
DAVRANIŞLARIN BİYOLOJİK TEMELİ-I : BEYNİN YAPI TAŞLARI (Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks) |
Web Tabanlı Araştırma |
5) |
Gelişim Psikolojisi |
Literatür tarama |
6) |
Gelişim Psikolojisi |
Literatür tarama |
7) |
Gelişim Psikolojisi |
Literatür tarama |
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
- |
9) |
DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular |
Literatür tarama |
10) |
DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı) |
Literatür tarama |
11) |
BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR |
Video İzleme |
12) |
ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku) |
Literatür tarama |
13) |
ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme) |
Literatür tarama |
14) |
BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri) |
Literatür tarama |
15) |
FİNAL |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8.
King, L. A. (2012). The science of psychology: An appreciative view. Boston: McGraw Hil.
Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi anlamak. Ankara: TPD. |
Diğer Kaynaklar: |
Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8.
King, L. A. (2012). The science of psychology: An appreciative view. Boston: McGraw Hil.
Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson.
Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi anlamak. Ankara: TPD. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
|
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
|
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
|
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
|
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|