Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders tanıtımını yapmak
• Temel kavramları tanıtmak
• Dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
• Kişilerarası iletişimin temel özelliklerini çeşitli yaklaşım ve modellerle anlatmak
• Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
• Kişiler arası iletişimde benlik kavramını anlamak
• Benlik ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlamak
• Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
• Kişilerarası iletişimi sosyal ve fiziki çevre çerçevesine oturtmak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
• Kişilerarası iletişimde kullanılan algılama süreçlerini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
• Kişilerarası iletişimde beden dilini öğrenmek
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
• Kişilerarası iletişim çerçevesinde sözel iletişimin yeri ve önemini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
• Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
• Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejilerini öğrenmek |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
• Kişilerarası iletişimde selamlama, retorik ve öyküleme yöntemlerini ele almak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden dinleme konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden empati konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
• Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fiske, J., 1996, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara s. 91-111
Hartley, Peter, Interpersonal Communication, 1993, London: Routledge.
|
Diğer Kaynaklar: |
İnceoğlu, Metin, Tutum Algı İletişim, 1993, Ankara: Verso
İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
Tannen, Deborah, Hiç Anlamıyorsun, 1996, İstanbul: Varlık Yayınları.
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
Mutlu, Erol, İletişim Sözlüğü, Ark Yayınları, Ankara, 1995
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|