Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, insanın yaşadığı çevre içinde onunla etkileşimlerini incelemek, çevre ve onun yaşamdaki rolünü tanıtmak, fiziksel ve sosyal çevrenin insan psikolojisi üzerine etkisini incelemek, çevre psikolojisinin alanını, ana kavramlarını, kuramlarını ve yöntemini açıklamak, insanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik, sosyal çevrenin sağlık üzerine etkisini incelemek, insan hayatındaki önemini vurgulamak, çevreye duyarlılık hislerini kazandırmak, bütün bunların psikoloji ile ilişkilerini kurmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, insanın yaşadığı çevre içinde onunla etkileşimlerini incelemek, çevre ve onun yaşamdaki rolünü tanıtmak, fiziksel ve sosyal çevrenin insan psikolojisi üzerine etkisini incelemek, çevre psikolojisinin alanını, ana kavramlarını, kuramlarını ve yöntemini açıklamak, insanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik, sosyal çevrenin sağlık üzerine etkisini incelemek, insan hayatındaki önemini vurgulamak, çevreye duyarlılık hislerini kazandırmak, bütün bunların psikoloji ile ilişkilerini kurmaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çevre psikolojisi açısından insan-mekan ilişkileri
Çevre psikolojisinin temel ilkeleri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Çevre psikolojisinin tarihsel gelişimi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Çevrenin algılanması ve temsili |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
İnsanı çevreyen fiziksel, kimyasal, biyolojik çevre |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Gürültü |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Hava kirliliği |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Stres |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Sosyal çevre |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Çevre ve kişilik |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Mahremiyet, kuramları, etkenleri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Kişisel mekan ve alansallık |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Ev ve yerleşim çevreleri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Yere bağlılık ve yer kimliği |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Çevre tasarım süreci |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|