Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin tanıtımı, oryantasyon |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Görüşme çeşitleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Görüşme ortamı |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Görüşmenin aşamaları |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Görüşmecinin tutum ve davranışları |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Görüşmede kayıt tutma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
7) |
Soru çeşitleri ve soru sorma ilkeleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
7 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Görüşmeci merkezli tepki ve yönlendirmeler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Görüşen merkezli tepki ve yönlendirmeler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Örnek görüşme izleme ve tartışma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Rol çalışması |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
13) |
Rol çalışması |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
14) |
Genel Değerlendirme |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|