Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikoterapi nedir? Psikoterapist kimdir? |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikanalitik Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Jungiyen Analiz ve Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Adlerian Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Varoluşçu Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Danışan Merkezli Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Gerçeklik Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Feminist Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Aile Sistemleri Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Diğer Psikoterapi Teknikleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|