Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikoterapi nedir? Psikoterapist kimdir? |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikanalitik Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Jungiyen Analiz ve Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Adlerian Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Varoluşçu Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Danışan Merkezli Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Gerçeklik Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Feminist Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Aile Sistemleri Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Diğer Psikoterapi Teknikleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|