PSY311 Selected Topics İn Cognitive Psychology Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY311
Ders İsmi: Selected Topics İn Cognitive Psychology I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilişsel Psikoloji dersinde genel olarak bahsedilen ancak gerek alandaki önemi gerekse öğrencilerin gerekli kazanımları elde etmesi için daha ayrıntılı ele alınmasına ihtiyaç duyulan konuların işlenmesi amaçlanmaktadır.





Dersin İçeriği: Bellek, dikkat ve bellek ilişkisi, plan yapma, karar verme, zihin kuramı, depresyonda bilgi işleme, DEHB'de bilişsel zorluklar konuları ikişer hafta süre ile ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilişse psikolojideki teme kavramarın öğrenilmesi, seçilmiş kavramların ayrıntılı olarak ele alınması sonrasında, kapsamı literatür bilgisine sahip olmak
2) Bellek, düşünme, karar verme gibi konular hakkında fikir sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Derste öğrenilenleri diğer derslerdeki konularla birleştirebilmek
2) İşlenen konulara eleştirel bir bakış açısıya katılabilmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dönem boyunca anlatılacak konuların tanıtımı Bilişsel Psikoloji konuları hakkında araştırma yaparak gelmeleri beklenmektedir
2) Bellek Ders öncesi öğrencilere verilecektir
3) Bellek Ders öncesi öğrencilere verilecektir
4) Düşünme süreçleri Ders öncesi öğrencilere verilecektir
5) Düşünme süreçleri Ders öncesi öğrencilere verilecektir
6) Probem çözme -Vize sınavı Ders öncesi öğrencilere verilecektir
7) Karar verme Ders öncesi öğrencilere verilecektir.
8) Karar verme Ders öncesi öğrencilere verilecektir
9) Depresyonda bilişsel bozukluklar ve bilişsel davranışçı terapi ile tedavi Ders öncesi öğrencilere verilecektir
10) Depresyonda bilişsel bozukluklar ve bilişsel davranışçı terapi ie tedavisi Ders öncesi öğrencilere verilecektir
11) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda bilişsel bozukluklar Ders öncesi öğrencilere verilecektir.
12) Dikkat eksikliği ve hiperaktivitede bilişsel bozukluklar Ders öncesi öğrencilere verilecektir

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrencilere ders öncesi verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein
Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln
Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg
Principles of Neural Science, Eric R. Kandel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 5 20 100
Ara Juri 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Toplam İş Yükü 182