Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması |
- |
2) |
• Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller |
Gerekli materyalleri okuma |
3) |
• Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri |
Gerekli materyalleri okuma |
4) |
• Kişilerarası iletişimde algılama süreci |
Gerekli materyalleri okuma |
5) |
• Kişilerarası iletişimde sosyal bağlam: Sosyal ve fizik çevre |
Gerekli materyalleri okuma |
6) |
ARA SINAV I |
- |
7) |
• Kişilerarası iletişimde kodlar: Beden Dili |
Gerekli materyalleri okuma |
8) |
• Kişilerarası iletişimde kodlar: Sözel İletişim |
Gerekli materyalleri okuma |
9) |
• Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşu |
Gerekli materyalleri okuma |
10) |
ARA SINAV II |
- |
11) |
• Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejileri |
Gerekli materyalleri okuma |
12) |
• Selamlama, retorik, öyküleme |
Gerekli materyalleri okuma |
13) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati |
Gerekli materyalleri okuma |
14) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati. |
Gerekli materyalleri okuma |
15) |
YARIYIL SONU SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Fiske, J., 1996, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara s. 91-111.
• Hartley, Peter, Interpersonal Communication, 1993, London: Routledge.
• İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara.
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003.
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Fiske, J., 1996, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara s. 91-111.
• Hartley, Peter, Interpersonal Communication, 1993, London: Routledge.
• İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara.
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003.
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|