Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması, Kültürlerarası Psikolojiye Genel Bakış |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Kültürel Psikolojiye Giriş |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Kültür Kavramı ve Farklı Kültür Tanımları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kültürel Psikolojide Araştırma, Yöntem ve Kuram |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Kültürlerarası Benzerlik ve Farklılıklar: Bireysel Gelişim |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Sosyal Davranış |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Ara Sınav |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Kişilik |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Ara Sınav |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Kültürleşme |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Kültürlerarası İlişkiler |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Kültürlerarası İlişkiler |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Öğrencileri sunumlar aracılığıyla değerlendirmek |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Öğrencileri sunumlar aracılığıyla değerlendirmek |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Öğrencileri sunumlar aracılığıyla değerlendirmek |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
Final |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|