| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Kültürller-arası Psikolojiye Giriş |
Öğrencilere ders öncesi verilecektir |
| 2) |
Kültürler arası davranış benzerlikleri ve farklılıkları: kültürel aktarım, ahlaki gelişim |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
| 3) |
Kültürler arası davranış benzerlikleri ve farklılıkları: sosyal davranış, kişilik, biliş |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
| 4) |
Kültürler arası davranış benzerlikleri ve farklılıkları: duygu, algı, dil |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 5) |
Ara sınav |
|
| 6) |
Kültürel antropolojiden yaklaşımlar |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 7) |
Biyoloji ve kültür |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 8) |
Travmaya kültürler-arası bakış |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 9) |
Psikoterapiye kültürler-arası bakış |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 10) |
İntiharın kültürel yönleri |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 11) |
Kültür ve ruhsal hastalıklar |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 12) |
Mülteciler ve ruh sağlığı |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 13) |
Kültürleşme ve kültürler-arası ilişkiler |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 14) |
Kültürler-arası Psikoloji: Geçmiş ve gelecek |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
| 15) |
Gözden geçirme |
Yok |
| 16) |
Final |
Yok |
| Ders Notları / Kitaplar: |
Cross-Cultural Psychology, 2nd Ed. Edited by Kenneth D Keith, Wiley Blackwell
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
| Diğer Kaynaklar: |
Cross-Cultural Psychology, 2nd Ed. Edited by Kenneth D Keith, Wiley Blackwell
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
| 2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
| 3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
| 4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
| 5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
| 6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
| 7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
| 8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
| 9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
| 10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
| 11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|