Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY414 | ||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics İn Experimental Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı. deneysel psikolojinin algı, dikkat, bellek, öğrenme gibi bilişsel alanlardaki güncel konuların eleştirel bir biçimde ele alınması; metodolojik ve kuramsal olarak yeni gelişme ve akımların alana olan katkılarının değerlendirilmesi, bilişsel psikolojinin seçilen bir alanında uygulama yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Deneysel psikolojiyi bilişsel psikoloji kapsamında ele alacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Beden-zihin probleminin tarihsel ardalanı | - |
2) | • Bilgi İşleme Kuramının temel ilke ve kavramları | Gerekli materyalleri okuma |
3) | • Bellek araştırmalarının tarihsel ardalanı | Gerekli okumaları yapma |
4) | • Çoklu bellek sistemlerinin temel ilke ve kavramları | Gerekli materyalleri okuma |
5) | • Kısa süreli-uzun süreli bellek sınıflaması | Gerekli materyallerin okunması |
6) | • Episodik-semantik-işlemsel bellek sınıflaması | Gerekli materyallerin okunması |
7) | • Örtük-açık bellek sınıflaması | Gerekli materyallerin okunması |
8) | • Örtük-açık bellek sınıflaması | Gerekli materyallerin okunması |
9) | • Otobiyografik ve flaş bellek türlerinin tanıtılması | Gerekli materyallerin okunması |
10) | • Otobiyografik ve flaş bellek türlerinin tanıtılması | Gerekli materyallerin okunması |
11) | • Otobiyografik ve flaş bellek türlerinin tanıtılması | Gerekli materyallerin okunması |
12) | • Çalışma belleği ve meta bellek türlerinin tanıtılması | Gerekli materyallerin okunması |
13) | • Çalışma belleği ve meta bellek türlerinin tanıtılması | Gerekli materyallerin okunması |
14) | • Genel Değerlendirme | - |
15) | Final Sınavı | Sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders için kaynak kitap bulunmamaktadır. İlgili alanda son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Ders için kaynak kitap bulunmamaktadır. İlgili alanda son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 12 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Ödevler | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |