Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY432 | ||||||||
Ders İsmi: | Social Development | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ilk ilişkilerin oluşumu; benliğin ve diğerlerinin algılanması; aile, ebeveynler ve sosyalleşme; aile dışı etkiler; sosyalleşme ve sosyal gelişim; sosyal gelişim testlerinin değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Ders, benlik, sosyalleşme, ilişkiler gibi kavramları gelişim çerçevesinde ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | İlk ilişkilerin oluşumu | Gerekli materyalleri okuma |
3) | Benliğin ve diğerlerinin algılanması | Gerekli materyallerin okunması |
4) | Benliğin ve diğerlerinin algılanması | Gerekli materyalleri okuma |
5) | Aile, ebeveynler ve sosyalleşme | Gerekli materyallerin okunması |
6) | Aile, ebeveynler ve sosyalleşme | Gerekli materyallerin okunması |
7) | Aile dışı etkiler | Gerekli materyalleri okuma |
8) | Sosyalleşme ve Sosyal Gelişim | Gerekli materyalleri okuma |
9) | Sosyalleşme ve Sosyal Gelişim | Gerekli materyalleri okuma |
10) | Sosyal gelişim testleri | Gerekli materyalleri okuma |
11) | Sosyal gelişim testleri | Gerekli materyalleri okuma |
12) | Sosyal gelişim testleri | Gerekli materyalleri okuma |
13) | Sosyal gelişim testleri | Gerekli materyalleri okuma |
14) | Genel Değerlendirme | Gerekli materyalleri okuma |
15) | YARIYIL SONU SINAVI | Sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derse ait kaynak kitap bulunmamaktadır. Konuyla ilgili yayınlanan güncel yayınlardan yararlanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Bu derse ait kaynak kitap bulunmamaktadır. Konuyla ilgili yayınlanan güncel yayınlardan yararlanılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 50 |
Ödevler | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 209 |