Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY445 | ||||||||
Ders İsmi: | Trauma Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; olası bir travma sonrası ortaya çıkacak stres bozukluklarının tanınması, belirtileri, nedenleri, evreleri, risk grupları üzerindeki etkilerinin tanımlanması ve kurbanlara gerekli yaklaşımların tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği; olası bir travma sonrası ortaya çıkacak stres bozukluklarının tanınması, belirtileri, nedenleri, evreleri, risk grupları üzerindeki etkilerinin tanımlanması ve kurbanlara gerekli yaklaşımların tartışılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derst Tanıtımı | Notes of the lecturer and related articles |
2) | Travma Psikolojisi: Alan Tanımı ve Tarihçesi - O Zaman ve Şimdi | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Travma Kuramları-I | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Travma Kuramları-II | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Travma ve Psikopatoloji | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Travma ve Stresörle İlgili Bozukluklar | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Tekrar | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara sınav | Yok |
9) | Ara Sınav Sonuçları Tartışması | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Travma İletimi | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Travmatik krizler: Şiddet, aile içi şiddet, saldırı | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Travmatik krizler: Şiddet, aile içi şiddet, saldırı | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Travmatik krizler: Kayıplar ve yas, afetler (doğal ve teknolojik), yaşam olayları: göç, işsizlik, boşanma | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Crisis Intervention & Therapeutic Techniques | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Revizyon ve Final Haftası Başlangıcı | Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Gold, S. N. (2017). APA Handbook of Trauma Psychology: Foundations in Knowledge. APA. Yehuda, R. (2002). Treating Trauma Survivors with PTSD. APA |
Diğer Kaynaklar: | Gold, S. N. (2017). APA Handbook of Trauma Psychology: Foundations in Knowledge. APA. Yehuda, R. (2002). Treating Trauma Survivors with PTSD. APA |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 169 |