PSY445 Trauma Psychologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY445
Ders İsmi: Trauma Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; olası bir travma sonrası ortaya çıkacak stres bozukluklarının tanınması, belirtileri, nedenleri, evreleri, risk grupları üzerindeki etkilerinin tanımlanması ve kurbanlara gerekli yaklaşımların tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; olası bir travma sonrası ortaya çıkacak stres bozukluklarının tanınması, belirtileri, nedenleri, evreleri, risk grupları üzerindeki etkilerinin tanımlanması ve kurbanlara gerekli yaklaşımların tartışılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, travma psikolojisi alanına ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olduğu için bilişsel psikolojiye ilişkin güncel gelişmeleri takip edebilir.
2) Öğrenci, travma psikolojisi ile bağlantılı problemlerde çözüm önerilerine ilişkin yazılı ve sözlü düşüncelerini aktarabilir
3) Öğrenciler travma psikolojisinin yöntemlerini bilir.
4) Öğrenci çeşitli dinleyici gruplarına travma psikolojisi ile ilgili açıklamalar yapabilir,
5) Öğrenci çeşitli dinleyici gruplarına travma psikolojisi ile ilgili açıklamalar yapabilir, problemlere yönelik çözüm önerileri hakkında yazılı ve sözlü olarak düşüncelerini aktarabilir.
6) Öğrenci, travma psikolojisi ile uygalamaları diğer disipilinlerden uzmanlarla işbirliği için de yapar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derst Tanıtımı Notes of the lecturer and related articles
2) Travma Psikolojisi: Alan Tanımı ve Tarihçesi - O Zaman ve Şimdi Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Travma Kuramları-I Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Travma Kuramları-II Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Travma ve Psikopatoloji Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Travma ve Stresörle İlgili Bozukluklar Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Tekrar Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Ara sınav Yok
9) Ara Sınav Sonuçları Tartışması Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Travma İletimi Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Travmatik krizler: Şiddet, aile içi şiddet, saldırı Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Travmatik krizler: Şiddet, aile içi şiddet, saldırı Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Travmatik krizler: Kayıplar ve yas, afetler (doğal ve teknolojik), yaşam olayları: göç, işsizlik, boşanma Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Crisis Intervention & Therapeutic Techniques Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) Revizyon ve Final Haftası Başlangıcı Derse giren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gold, S. N. (2017). APA Handbook of Trauma Psychology: Foundations in Knowledge. APA.

Yehuda, R. (2002). Treating Trauma Survivors with PTSD. APA
Diğer Kaynaklar: Gold, S. N. (2017). APA Handbook of Trauma Psychology: Foundations in Knowledge. APA.

Yehuda, R. (2002). Treating Trauma Survivors with PTSD. APA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 9 27
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 24 24
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 169