Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesini içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi tanıtma, temel giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikoterapiye Giriş ve Kuramlar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Psikanalitik Psikoterapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Neo-analitik Terapiler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Birey Merkezli Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Varoluşçu Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Feminist Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Ara Sınav |
Yok |
10) |
Geştalt Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Rasyonel Duygusal Davranışsal Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Davranışçı Terapiler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Bilişsel Terapi ve Şema Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Aile Sistemi Kuramları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Tekrar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
Final |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|