SHT106 Biyomedikal Teknolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar AnesteziÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Anestezi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHT106
Ders İsmi: Biyomedikal Teknoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İBRAHİM CEM KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA ŞAŞMAZ KURU
Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi MEHTAP ATASEVEN BULUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Biyomedikal teknoloji dersinin amacı başta anestezi cihazı olmak üzere ameliyathene ve yoğun bakımda bulunan tıbbi cihazların kullanım, güvenlik ve bakım konularında bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Tıbbi cihazlar
Güvenlik
Bakım

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tıbbi cihazlarla ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tıbbi cihazların güvenliği ile ilişkili ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tıbbi cihazların kullanımı ile ilgili bilgiye sahiptir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimi ile tıbbi bir cihazı kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat Ders Anahatlarını tartışması
2) • Tıbbi ekipmanı belirleme • Biyomedikal teknoloji kavramını anlama • Klinik ekipman ve hasta güvenliği uygulamalarının temel kavramlarını öğrenme
3) • Biyomedikal sinyal işlemenin temel kavramlarını anlamak. • EKG'nin temel bileşenlerini öğrenirler: elektrodlar, yükselteçler, filtreler, çıktı seçenekleri • EKG'nin çalışmasının temel prensiplerini açıklayınız ve uygulayınız. • EKG çıktısının temel düzeyde yorumlanması.
4) • Basınç transdüserleri ile ilgili temel kavramları kavrayabilme. • Tansiyon ölçme sistemlerinin ana bileşenlerini açıklayabilecektir. • Kan basıncının ölçülmesinde kullanılan temel prensipleri açıklayınız ve invazif olmayan kan basıncı ölçümünü uygulayınız. • Fotodiyodların temel kavramlarını anlamak. • Farklı puls oksimetreler tiplerini açıklayın • Nabız oksimetrenin uygulanmasının temel prensiplerini açıklayınız ve uygulayınız.
5) • Bir sistemin çeşitli teşhis cihazlarının çıktılarının ilişkilerini anlama • Pulmoner fonksiyon analizörlerinin temel fonksiyonlarını ve prensiplerini açıklayabilecektir. • Kapnografların temel işlevlerini ve prensiplerini açıklamak • Oksijen analizörlerinin temel işlevlerini ve prensiplerini açıklamak • Bronkoskopların ana işlevlerini ve prensiplerini açıklayabilecektir. • Pulmoner fonksiyon analizörlerinin, kapnograflarının, oksijen analiz cihazlarının ve nabız oksimetrelerinin çıktıları arasındaki ilişkiyi tanımlayınız ve bunları bronkoskopik bulguların bulguları ile karşılaştırınız.
5) • Bir sistemin çeşitli teşhis cihazlarının çıktılarının ilişkilerini anlama • Pulmoner fonksiyon analizörlerinin temel fonksiyonlarını ve prensiplerini açıklayabilecektir. • Kapnografların temel işlevlerini ve prensiplerini açıklamak • Oksijen analizörlerinin temel işlevlerini ve prensiplerini açıklamak • Bronkoskopların ana işlevlerini ve prensiplerini açıklayabilecektir. • Pulmoner fonksiyon analizörlerinin, kapnograflarının, oksijen analiz cihazlarının ve nabız oksimetrelerinin çıktıları arasındaki ilişkiyi tanımlayınız ve bunları bronkoskopik bulguların bulguları ile karşılaştırınız.
5) • Bir sistemin çeşitli teşhis cihazlarının çıktılarının ilişkilerini anlama • Pulmoner fonksiyon analizörlerinin temel fonksiyonlarını ve prensiplerini açıklayabilecektir. • Kapnografların temel işlevlerini ve prensiplerini açıklamak • Oksijen analizörlerinin temel işlevlerini ve prensiplerini açıklamak • Bronkoskopların ana işlevlerini ve prensiplerini açıklayabilecektir. • Pulmoner fonksiyon analizörlerinin, kapnograflarının, oksijen analiz cihazlarının ve nabız oksimetrelerinin çıktıları arasındaki ilişkiyi tanımlayınız ve bunları bronkoskopik bulguların bulguları ile karşılaştırınız.
6) • Anestezi Makinesinin çalışma prensiplerini açıklayabilecektir. • Anestezi Makinesinin teknik özelliklerini ve klinik özelliklerini açıklar • Vantilatörlerin çalışma prensiplerini açıklayınız • Vantilatörlerin teknik özelliklerini ve klinik özelliklerini açıklayınız • Anestezi sırasında sistemin izleme prensiplerini tanımlayın.
7) • Tıbbi cihazlarda güvenlik ilkelerini açıklayınız • Elektrik güvenliği kavramlarını açıklayabilecektir. • Yangın, kimyasal ve mekanik güvenlik kavramlarını açıklayabilecektir. • Enfeksiyon kontrol ve sterilizasyonunun temel prensiplerini açıklayınız.
8) Değerlendirme
9) • Kurtarmanın temel ilkelerini açıklayabilecektir. • Defibrilatörlerin çalışma prensiplerini açıklayınız • Defibrilatörlerin teknik özelliklerini ve klinik özelliklerini açıklayınız • Defibrilatörün çalışma prensiplerini açıklayın ve uygulayın
10) • Hasta monitörlerinin temel işlevlerini açıklayın • Hasta monitörlerinin parçalarını tartışın • Hasta monitörlerinin teknik özelliklerini açıklayın • İzleme sistemlerinin entegrasyonunu açıklayın
11) • Medikal görüntüleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. • Teşhis ultrasonunun çalışma prensiplerini açıklayınız • Teşhis röntgenlerinin çalışma prensiplerini açıklayınız; radyografi • Hesaplanmış (Eksenel) Tomografinin çalışma prensiplerini açıklayınız • Manyetik rezonans görüntülemenin çalışma prensiplerini açıklayınız. • Çeşitli emisyon tomografi sistemlerinin çalışma prensiplerini açıklayınız • Resim Arşivleme ve İletişim Sistemlerinin temel prensiplerini açıklayabilecektir.
12) • Radyolojik bilgi sisteminin temel kavramlarını açıklayabilecektir. • Klinik bilgi sisteminin temel kavramlarını açıklayabilecektir. • Sağlık bakım tesisinin biyomedikal altyapısını tanımlayın • Biyomedikal teknolojilerin G / Ç, monitör ve kontrolünün entegrasyonunu açıklar
13) • Biyomedikal cihazların bakım prosedürlerini açıklayınız • Biyomedikal cihazların test prosedürlerini açıklayabilecektir. • Biyomedikal cihazların kalibrasyonunu açıklayabilecektir.
14) • Biyomedikal mühendisliğinde gelecekteki eğilimleri tartışın • Dağıtılan, güvenilir, yüksek kullanılabilir sağlık bakım sistemlerini açıklayın
15) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Biyomedikal Mühendisliğin Temelleri
Nobel Kitapevi,
ISBN: 978-605-133-943-6
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak.
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak.
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak.
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak.
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek.
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. 5
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. 5
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. 5
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 3
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak.
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. 5
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek.
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 25
Toplam İş Yükü 115