| Diyaliz | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SHT109 | ||||||||
| Ders İsmi: | Tıbbi Terminoloji | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYKUT KARADEMİR | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYKUT KARADEMİR |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık alanında ve sağlık kurumlarında çalışacak kişiler için tıbbi terminolojinin temelleri hakkında genel bilgi vermektir. Ayrıca, öğrencilerin meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iletişim kurmalarına yardımcı olmak ve insan yapıların anlamını ve hastalıkların sınıflandırılmasını ve bunlarla ilgili bilgilerin öğretilmesini kolaylaştırmaktır. |
| Dersin İçeriği: | • Tıbbi terminolojinin temellerini tanımlar. • Tıbbi terimleri yapısal örnekleri ve soneklere göre analiz eder Tıbbi terminolojinin sistematiği içindeki tüm vücudu, hastalığı, hastalıkları, semptomları tanımlar • Her vücut sisteminin hastalıkları için seçilen tanıyı tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Terminolojiye Giriş | Sunum |
| 2) | İnsan Anatomisine İlişkin Terimler | Sunum |
| 3) | Hareket Sistemi Terminolojisi | Sunum |
| 4) | Sinir Sistemi Terminolojisi | Sunum |
| 5) | Dolaşım Sistemi Terminolojisi | Sunum |
| 6) | Solunum Sistemi Terminolojisi | Sunum |
| 7) | Vize Öncesi Tekrar | |
| 8) | Vize Sınavı | |
| 9) | Endokrin Sistem Terminolojisi | Sunum |
| 10) | Sindirim Sistemi Terminolojisi | Sunum |
| 11) | Üriner Sistemi Terminolojisi | Sunum |
| 12) | Ürogenital Sistem Terminolojisi | Sunum |
| 13) | Duyu Organları Terminolojisi | Sunum |
| 14) | Genel Tekrar | |
| 15) | Final |
| Ders Notları / Kitaplar: | Tıbbi Terminoloji Prof Dr. Recep Mesut, 2011, Nobel Tıp Kitapevi |
| Diğer Kaynaklar: | Yüksekokullar İçin Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı Sebahat Ekinci, H. Gül Hatipoğlu Eylül 2018 |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||
| 1) Böbrek morfolojisi, fizyolojisini bilir ve tedavi seçeneklerini tarif eder. | ||||||||||
| 2) Diyaliz tedavisi için tüm ekipmanların teknik araçlarını kullanır, bunlara ait sorunları saptar ve çözüm üretir. | ||||||||||
| 3) Evrensel korunma yöntemlerini bilir, hasta ve hasta yakınlarının psikolojisini değerlendirir. | ||||||||||
| 4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, sağlığın tanımlanması, tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir. Gereken durumlarda İlk yardım uygular ve ilaç uygulamalarını yapar. | ||||||||||
| 5) Fistül, greft ve kataterlere amaçlarına uygun girişimleri planlar ve uygular. | ||||||||||
| 6) Enfeksiyon bulaşma nedenlerini bilir. Asepsi-antisepsi ve evrensel korunma yöntemlerini uygular. | ||||||||||
| 7) Hasta ve yakınlarının psikolojisini değerlendirir, onlarla etkin iletişim kurar. | ||||||||||
| 8) Alanı ile yenilikleri çalışma ekibi ile birlikte takip eder ve uygular. | ||||||||||
| 9) Bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır. | ||||||||||
| 10) Çalıştığı birimde mesleki etik, hasta hakları, hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili mevzuata uygun davranır. | ||||||||||
| 11) Hemodiyaliz ekipmanlarında ve hastalarda öngörülen /öngörülemeyen sorunların çözümü için ekip içerisinde sorumluluk alır. | ||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Böbrek morfolojisi, fizyolojisini bilir ve tedavi seçeneklerini tarif eder. | 5 |
| 2) | Diyaliz tedavisi için tüm ekipmanların teknik araçlarını kullanır, bunlara ait sorunları saptar ve çözüm üretir. | 3 |
| 3) | Evrensel korunma yöntemlerini bilir, hasta ve hasta yakınlarının psikolojisini değerlendirir. | 2 |
| 4) | İnsan anatomisi, fizyolojisi, sağlığın tanımlanması, tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir. Gereken durumlarda İlk yardım uygular ve ilaç uygulamalarını yapar. | 3 |
| 5) | Fistül, greft ve kataterlere amaçlarına uygun girişimleri planlar ve uygular. | |
| 6) | Enfeksiyon bulaşma nedenlerini bilir. Asepsi-antisepsi ve evrensel korunma yöntemlerini uygular. | |
| 7) | Hasta ve yakınlarının psikolojisini değerlendirir, onlarla etkin iletişim kurar. | |
| 8) | Alanı ile yenilikleri çalışma ekibi ile birlikte takip eder ve uygular. | |
| 9) | Bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır. | |
| 10) | Çalıştığı birimde mesleki etik, hasta hakları, hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili mevzuata uygun davranır. | |
| 11) | Hemodiyaliz ekipmanlarında ve hastalarda öngörülen /öngörülemeyen sorunların çözümü için ekip içerisinde sorumluluk alır. |
| Anlatım | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Okuma | |
| Soru cevap/ Tartışma | |
| Web Tabanlı Öğrenme |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
| Ödevler | 4 | 1 | 4 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 78 | ||