Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve ders akışının açıklanması
Etik Tanımlar, Kavramlar ve Tarihçe
|
Sunum |
2) |
İş ve Meslek Etik İlkeleri,Tıp Etiği ve İlkeleri
|
Sunum |
3) |
Etikle İlişkili Kavramlar "Tıp Etiği, Biyoetik ve Deontoloji" |
Sunum |
4) |
Tıbbi Süreçler (Ötenazi, Organ Nakli,.. vs.) ve Etik
|
Sunum |
5) |
Hasta Hakları ve Yönetimi
|
Sunum |
6) |
Çalışan Hakları ve Sorumluluklar
Aydınlatılmış Onam, Mahremiyet ve Gizlilik
|
Sunum |
7) |
Tıp Etiği Temel İlkeleri
Tıbbi Uygulamalar ve Hatalar |
Sunum |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Etik Kurullar |
Sunum |
10) |
Klinik ve Genetik Araştırmalarda Etik
|
Sunum |
11) |
Etik Sorunlar-İkilemler
Tıp Etiği- Meslek Etiği Vaka Tartışmaları
|
Sunum |
12) |
Sağlık Hizmetleri Teşkilatlanması
|
Sunum |
13) |
Sağlıkla ilgili Kurum ve Kuruluşlar
|
Sunum |
14) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kadıoğlu S. Çukurova Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ders Deontoloji ve Tıbbi Etik Notları, 2012. |
Diğer Kaynaklar: |
"1-Kadıoğlu S. Etik Hakkında Kısa Bir Yazı. Güney Mimarlık Dergisi, 2014; (17): 40-42.
2-Yıldırım G, Kadıoğlu S. Etik ve Tıp Etiği Kavramları. C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi, 2007; 29 (2): 7-12.
3-Kadıoğlu S. Çukurova Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ders Deontoloji ve Tıbbi Etik Notları, 2012. 4-Ersoy N, Aydın E. Tıbbi Etikte ""Yararlılık İlkesi"". Türkiye Klinikleri Tıbbi Etik Dergisi, 1994; 2(2):57-60. 5-Aydın E. Tıp Etiği. 1.Baskı, Ankara: Güneş Kitabevi, 2006. 6-Yıldırım G. Sağlık Profesyonellerinin Etik Kavramından Anladıkları ve Kuramsal Etik Çalışması Yapanlardan Bekledikleri. Danışman Kadıoğlu S. Doktora Tezi, Çukurova Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana, 2008.
7-Arda B, Şahinoğlu Pelin S. Tıbbi Etik: Tanımı, İçeriği, Yöntemi ve Başlıca Konuları. Ankara Tıp Mecmuası, 1995; 48: 323-336. 8-Demirhan Erdemir A. Tıpta Etik ve Deontoloji; Yirmbirinci Yüzyılda. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
5 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
5 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
7) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
5 |
9) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
5 |
10) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
11) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
12) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
13) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
14) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |
15) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |