İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim) İÖ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SYAD202 | ||||||||
Ders İsmi: | Yabancı Dil II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM GÖKKURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders SYAD201 dersinin devamı niteliğindedir ve yine internet üzerinden verilmektedir. Devam dersi olarak planlandığından, öğrencilerin dört temel alandaki mevcut dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler yeni dilbilgisi konuları öğrenmeye devam ederken, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini zenginleştireceklerdir. Bu dersin sonunda öğrenciler, yön tarif edebilecek, insanları ve resimleri tasvir edebilecek, karşılaştırmalar yapabilecek, şimdiki ve gelecek zaman hakkında konuşabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | "Seasons / Weather/ Sports and exercise with 'play', 'do' and 'go'" | Textbook |
3) | "Common responses to good and bad news" | Textbook |
4) | "Clothing and accessories / jewelry / colors / shopping expressions" | Textbook |
5) | "time to think' expressions / 'Conversation sounds'" | Textbook |
6) | "Sightseeing activities / Countries/ Regions" | Textbook |
7) | "Languages/ Nationalities" | Textbook |
8) | Midterm | |
9) | "Simple past irregular verbs / Time expressions for the past" | Textbook |
10) | "Simple past statements, yes-no questions, and short answers Respond with expressions like Good luck, You poor thing, etc. Listen to people talk about their week and respond " | Textbook |
11) | "Adjectives to describe feelings" | Textbook |
12) | "Expressions with go and get " | Textbook |
13) | "Foods and food groups /Expressions for eating habits" | Textbook |
14) | "Adjectives to describe restaurants" | Textbook |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Touchstone 1 |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | ||||||||||||
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||
4) İlk ve Acil Yardım alanındaki gelişmeleri takip eder, bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, profesyonel gelişim için eğitim ve sertifikasyon programlarına katılır, güncel literatür ve bilimsel araştırmaları izler. | ||||||||||||
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||
7) İlk ve Acil Yardım hizmeti verirken, bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelikler, mevzuat ve mesleki etik kurallar konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu çerçevede hareket eder. | ||||||||||||
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | ||||||||||||
9) Acil durumlarda kullanılan teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır ve verileri dijital ortamda kaydeder, raporlar. | ||||||||||||
10) Acil ve kriz durumlarında hızlı düşünerek, esnek ve adapte olabilir ve çözüm önerileri geliştirir | ||||||||||||
11) Acil durumlarda etkin iletişim kurarak, doğru bilgiyi, doğru zamanda ekip arkadaşlarına ve ilgili kişilere ulaştırır. | ||||||||||||
12) Acil durumlarda, hastaların ve yakınlarının psikolojik durumlarını göz önünde bulundurarak empatik yaklaşır, gerektiğinde psikolojik destek sağlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
2) | İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |
3) | İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
4) | İlk ve Acil Yardım alanındaki gelişmeleri takip eder, bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, profesyonel gelişim için eğitim ve sertifikasyon programlarına katılır, güncel literatür ve bilimsel araştırmaları izler. | |
5) | İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
6) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
7) | İlk ve Acil Yardım hizmeti verirken, bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelikler, mevzuat ve mesleki etik kurallar konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu çerçevede hareket eder. | |
8) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |
9) | Acil durumlarda kullanılan teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır ve verileri dijital ortamda kaydeder, raporlar. | |
10) | Acil ve kriz durumlarında hızlı düşünerek, esnek ve adapte olabilir ve çözüm önerileri geliştirir | |
11) | Acil durumlarda etkin iletişim kurarak, doğru bilgiyi, doğru zamanda ekip arkadaşlarına ve ilgili kişilere ulaştırır. | |
12) | Acil durumlarda, hastaların ve yakınlarının psikolojik durumlarını göz önünde bulundurarak empatik yaklaşır, gerektiğinde psikolojik destek sağlar. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |