Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, eğitim ve geliştirme alanındaki önemli kavramları, teorileri ve yaklaşımları tanıtmak; eğitim ve geliştirmenin önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, eğitim ve geliştirme çalışmalarına ilişkin uygulamalarda yer alabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin ana konuları arasında eğitim ve geliştirmede temel esaslar ve temel kavramlar, eğitim ve geliştirmenin stratejik yönü, eğitim ihtiyaç analizi, eğitim programının hazırlanması ve uygulanması, sunum teknikleri, öğrenme ve öğrenmenin temel ilkelerini öğrenme, eğitim ve geliştirme yöntemleri, eğitimin değerlendirilmesi, uluslararası eğitim ve geliştirme, bireysel ve örgütsel düzeyde öğrenme, eğitim ve geliştirmede etik, eğitim ve geliştirmede güncel konu ve trendler gibi konular yer almaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğinin ve işlenişinin açıklanması
|
Yok |
2) |
Eğitim ve geliştirmede temel esaslar ve temel kavramlar |
Konunun ders öncesinde okunması |
3) |
Eğitim ve geliştirmenin stratejik yönü |
Konunun ders öncesinde okunması |
4) |
Eğitim ihtiyaç analizi |
Konunun ders öncesinde okunması |
5) |
Eğitim programının hazırlanması ve uygulanması |
Konunun ders öncesinde okunması |
6) |
Sunum teknikleri |
|
6) |
Eğitim ihtiyaç analizi |
Konunun ders öncesinde okunması |
7) |
Eğitim programının hazırlanması ve uygulanması |
Konunun ders öncesinde okunması |
8) |
Eğitim yöntemleri |
Konunun ders öncesinde okunması |
9) |
Öğrenme ve öğrenmenin temel ilkeleri
Yetişkinlerin öğrenmesi
|
Konunun dersten önce okunması |
10) |
Eğitimin transferi
Eğitimin değerlendirilmesi |
Konunun ders öncesinde okunması |
11) |
Uluslararası eğitim ve geliştirme
|
Konunun ders öncesinde okunması |
12) |
Bireysel ve örgütsel düzeyde öğrenme |
Konunun dersten önce okunması |
13) |
Eğitim ve geliştirmede etik |
Konunun ders öncesinde okunması |
14) |
Eğitim ve geliştirmenin geleceği;
Genel dönem değerlendirmesi |
Konunun ders öncesinde okunması |
15) |
Final sinav |
Final sinavina hazirlik |
Ders Notları / Kitaplar: |
Sadullah, Ö., Uyargil, C., Acar, A. C., Özçelik, A. O., Dündar, G., Ataay, İ. D., Adal, Z., & Tüzüner, L. (2023). İnsan kaynakları yönetimi (10. bs.). Beta Yayıncılık.
Man, F. (2019). İnsan kaynakları yönetiminde eğitim ve geliştirme (3. bs.). Sakarya Yayıncılık.
|
Diğer Kaynaklar: |
Sadullah, Ö., Uyargil, C., Acar, A. C., Özçelik, A. O., Dündar, G., Ataay, İ. D., Adal, Z., & Tüzüner, L. (2023). İnsan kaynakları yönetimi (10. bs.). Beta Yayıncılık.
Man, F. (2019). İnsan kaynakları yönetiminde eğitim ve geliştirme (3. bs.). Sakarya Yayıncılık.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
4 |
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
3 |
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek |
4 |
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek |
5 |
5) |
İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak |
5 |
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
4 |
7) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
4 |
8) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
4 |
9) |
İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
4 |