MHIT114 Medya, Kültür ve Toplumİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHIT114
Ders İsmi: Medya, Kültür ve Toplum
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki etkilerinin daha iyi anlaşılmasında olguları irdelemek yardımcı olur. Bunu yaparken öncelikli olarak “iletişim” konusuna göz attığımızda ilişkiler arasında bir karşılıklılık esası hâkimdir. Bu konuya bir toplumsal etkileşim olayı olarak da bakılabilir. Bu yüzden, medyanın etkileri incelenirken hem göndericinin hem de alıcının özellikleri dikkate alınmak zorundadır. Medyanın yapabileceği etkiler, bu etkilerin türleri, derece ve şiddetleri birçok faktör tarafından belirlenir. Konu bireyler boyutunda ele alındığında, izleyicilerin toplumsal öz geçmişleri, yaşı, cinsiyeti, mesleği, yaşam biçimi, hayatı algılayış şekli, zihinsel özellikleri ve zekâsı, kişiliği, dini inançları ve öteki bireysel karakteristikleri gibi bir çok etken işin içine girmektedir. Bireylerle ilgili olarak sayılan, bütün bu toplumsal ve psikolojik özellikler, medyanın bireyler üzerinde yaratacağı etkinin türünü, şeklini ve şiddetini belirlemede belirli ölçüde rol oynar. Bu noktada medya, kültür ve toplum bir araya gelerek bu sonucu güçlendirir ve şekillendirir.
Dersin İçeriği: • Medya, kültür ve toplum yapısını inceler.
• Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini tanır.
• İletişimin medya üzerindeki güçlü etkisini fark eder.
• Medyanın yapabileceği etkileri/şiddeti ayırt edebilir.
• Medya izleyicilerinin toplumsal öz geçmişlerini inceler.
• Mesajların simgesel ve göndergesel işlevlerini tanımlayabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Medya, kültür ve toplum yapısını inceler.
2.1) İletişimin medya üzerindeki güçlü etkisini fark eder.
2.2) Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini tanır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders bilgi kağıdının dağıtılması • Ders içeriğinin açıklanması • Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi • Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması • Ders değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi.
2) • Medyanın tanımı • Kültür tanımı • Toplum tanımı • Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki etkileri
3) • Iletişim • Medya
4) • Medya • Mesaj • Dinleyiciler-İzleyiciler
5) • Medya • Medyanın etkisi • Klapper’ın 3 ana kategorisi
6) • Değiştirip dönüştürme, • Önemsiz değişiklikler yapma, • Kuvvetlendirme
7) • Uzun süreli ve önceden düşünülüp tasarlanmış etkiler • Uzun süreli fakat kasıtlı olmayan etkiler • Kısa süreli ve önceden düşünülüp tasarlanmış etkiler • Kısa süreli fakat kasıtlı olmayan etkiler
8) • Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki etkileri
9) • Öğrenci durumu tespiti • Anlaşılmayan ve önemli bulunan konuların tekrarı
10) • Medyanın geniş halk kitlelerinin eğitimi açısından hizmetleri • Sosyalizasyon • Kültürel üretim sisteminin önemli bir parçası olan medya
11) • Öğrenme • Yaşatma • Geliştirme • Aktarma
12) • Toplumun kültürel üretim sisteminin bir parçası olması • Hars ( Kültür) kelimesinin önemi • Kitle iletişim araçlarının önemi
13) • İçerik analizleri • Kanaat davranış araştırmaları
14) • İçerik analizleri • Kanaat davranış araştırmaları
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Noam CHOMSKY, Medya Denetimi, Everest Yayınları, 2014

Ceyda Aydede, Medya ve Halkla İlişkiler, Rota Yayınları, 2011

Hasan Yalçın, Medyamızın Halleri, Kaynak Yayıncılık, 2010
Diğer Kaynaklar: İnternet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Uygulama 1 3 3
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 3 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 598