GST541 Gastronomide Stratejik Marka Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST541
Ders İsmi: Gastronomide Stratejik Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MÜGE KAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine marka yönetiminde kritik düşünme ve araştırma yapma konusunda bir baz yaratmaktır. Dersin konuları arasında müşteri bilgisi (öğrenme, bellek ve kategorizasyon), tutum ve ikna teorileri, duygular ve sosyal etkiler bulunmaktadır. Dersin içeriği pazarlama ve psikoloji literatürlerine dayanmaktadır. Ders öğrencilere araştırma fikirleri oluşturmada, kavramlar oluşturma ve ölçümlemede gerekli olan yetileri verecektir. Bu sebeple, stratejik marka yönetimi konusu ile ilgili birçok teorik ve metodolojik yaklaşıma ve aynı zamanda var olan akademik bilgiye katkı sağlamaya yönelik teorik bakış açılarına yer verilecektir.
Dersin İçeriği: Stratejik marka yönetiminde akademik bilginin oluşum yolunun anlaşılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler işletme (organizasyon ve yönetim, örgüt davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim teknolojisi, vb.) ve sosyal bilimler alanlarında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
2) Öğrenciler kendilerini Üniversitede yaratılan bilimsel ortamda, seçkin öğretim üyeleri, özenle seçilen misafir konuşmacılar ve birlikte eğitim gördükleri diğer grup arkadaşlarıyla yakın ilişkiler içinde, sürdürülebilir bir çevre, toplumsal sorumluluk ve aktif bir vatandaşlık bilincine sahip, etik ilkelere dayalı birer örnek insan, yönetici, lider ya da akademisyen olarak gelişirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler günümüzde gerek işletme alanına gerekse sosyal bilimlerin diğer alanlarına ilişkin değişim, yenilik ve gelişmeleri yakından izlemeyi, yorumlamayı ve bu bilgilerin ışığında uygulayıcılar olarak örgütsel/yönetsel sorunları saptamayı ve gerekli yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretmeyi öğrenir.
2) Doktora adayları işletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
3) Öğrenciler sosyal bilimlerde ve işletme alanında bilgi üretiminin ve değişimin ne kadar hızlı olduğunu yakından görür ve yaşam boyu öğrenmenin kaçınılmaz olduğunu yaşayarak öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Marka yönetiminde önemli başlıklar
2) Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar
3) Marka değerini büyütmek
4) Rekabette güçlü marka yaratmak, marka pozisyonlandırma, marka çağrışımları
5) Marka yönetiminde tutum ve ikna.
6) Marka imajı – kavramlaştırma ve ölçümleme.
7) Marka sadakati - kavramlaştırma ve ölçümleme
8) Lüx marka yönetimi
9) Marka yönetimi: marka-müşteri ilişkileri & marka toplulukları.
10) Marka yönetimi: zaman ve yer
11) Marka yönetimi: marka genişletme.
12) Marka yönetimi: Marka deneyimi.
13) Marka yönetiminde kantitatif ve kalitatif ölçümleme
14) Sunumlar
15) Sunumlar
16) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Strategic Brand Management, 4th edition, Kevin Lane Keller, Prentice-Hall.
Akademik makaleler.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51