Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM316 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıkta İnovasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık alanında inovasyonun önemi ve uygulama alanlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Sağlıkta İnovasyona Giriş 2. İnovasyonla İlgili Kavramlar 3. İnovasyon ve Yayılma Süreci 4. İnovasyon Yönetimi 5. Türkiye’de Sağlık İnovasyonu 6. Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon 7. Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik 8. Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması 9. Girişimcilikte İş Fikirleri 10. Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik 11. Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu 12. Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci 13. Açık inovasyon ve Teknoloji transferi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlıkta İnovasyona Giriş | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
2) | İnovasyonla İlgili Kavramlar | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
3) | İnovasyon ve Yayılma Süreci | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
4) | İnovasyon Yönetimi | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
5) | Türkiye’de Sağlık İnovasyonu | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
6) | Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
9) | Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
10) | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
11) | Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
12) | Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
13) | Açık inovasyon ve Teknoloji transferi | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
Diğer Kaynaklar: | 1. The Strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 108 |