Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE421 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish Economy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLİN SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYLİN SOYDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, tarihsel bir çerçeve içinde öğrencilere Türkiye ekonomisi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Dersin kapsamında Türkiye ekonomisinin dinamikleri ve temel sorunları analitik ve tarihsel bir perspektifle ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğinde, Osmanlı Devletinin son dönemindeki ekonomik koşullar ve politikalar, Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu, Büyük Buhran dönemi, 1930’lu yıllardaki korumacılık politikaları ve ‘devletçilik’, İkinci Dünya Savaşı dönemi, savaş sonrası yeniden yapılanma süreci ve Türkiye’nin dünya ekonomisi ile bütünleşmesi, 1960’lı yıllarda ekonomik planlama ve ithal ikameci sanayileşme modeli, 1970’lerdeki ekonomik durgunluk ve dış borç krizi, 1980’lerdeki yeni ekonomik program, ticari serbestleşme, finansal serbestleşme, 1990’lı yıllardan itibaren yaşanan krizler, 2007-2099 krizi ve Türkiye ekonomisine etkileri, Covd-19 krizi ve Türkiye ekonomisinin güncel sorunları gibi başlıklar yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 'Türkiye Ekonomisine' Giriş | yok |
2) | Osmanlı Devletinin Mirası ve Cumhuriyetin İlk Yılları | okuma, video |
3) | Büyük Buhran - Korumacı Politikalar ve Devletçilik | okuma, video |
4) | İkinci Dünya Savaşı ve Savaş Sonrası Dünya Ekonomisine Entegrasyon | okuma, video |
5) | 1960'larda İktisadi Planlama ve İthalat-İkame Modeli | okuma, video |
6) | 1970'lerde Ekonomik Kriz | okuma, video |
7) | Türkiye Ekonomisinde Yapısal Değişim: 24 Ocak 1980 | okuma, video |
8) | Ticaretin Serbestleşmesi ve İhracata Dayalı Büyüme (1980-1988) | okuma, video |
9) | Finansal Serbestleşme ve Ötesi (1989-1997) | okuma, video |
10) | 2000-2001 Krizine ve Kriz Sonrası Döneme Doğru | okuma, video |
12) | 2008 Krizinde Türkiye Ekonomisi | okuma |
13) | Covid-19 Pandemisi ve Türkiye Ekonomisinin Durumu | okuma |
14) | Genel Tekrar | okuma |
15) | FİNAL SINAVI | okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Boratav, K. (2018). Türkiye İktisat Tarihi, 24th ed, Istanbul: İmge Yayınevi. Kepenek, Y. (2011). Development and the Structure of the Turkish Economy, Ankara: METU Press. |
Diğer Kaynaklar: | Boratav, K. (2018). Türkiye İktisat Tarihi, 24th ed, Istanbul: İmge Yayınevi. Kepenek, Y. (2011). Development and the Structure of the Turkish Economy, Ankara: METU Press. An updated reading-list comprising book chapters and articles will be provided. Video - "Sanayi" prepared by Istanbul Chamber of Industry |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 82 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 169 |