OPT114 Optisyenlik Fiziğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT114
Ders İsmi: Optisyenlik Fiziği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Işığın fiziksel özellikleri ve ışığın madde ile etkileşmesini kavratmaktır.
Dersin İçeriği: Işık teorileri
Işığın yansıması ve kırılması
Yansıma ile görüntü oluşumu
Kırılma ile görüntü oluşumu
Optik aletler
Young ve Çift Yarın Deneyleri
İnce filimlerde yansıma ile girişim
Kırınım
Işığın foton kuramı
Fotoelektrik olay
Kompton
Siyah cisim ışıması


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Işığın Doğasını açıklayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Işığın yansımasını ve kırılmasını açıklayabilecektir.
2) Aynalarda görüntü oluşumunu teorik ve uygulamalı olarak açıklayabilecektir.
3) Merceklerde görüntü oluşumunu teorik ve uygulamalı olarak açıklayabilecektir.
4) Çift yarıkta girişim deneyini teorik ve uygulamalı açıklayabilecektir.
5) Tek yarık deneyini teorik ve pratik olarak açıklayabilecektir.
6) Işık hızının değişmez olduğunu kuramsal ve uygulamalı olarak açıklayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Işık Teorileri Yok
2) Işığın yansıması ve kırılması Yok
3) Yansıma ile görüntü oluşumu Yok
4) Yansıma ile görüntü oluşumu (çukur ve tümsek aynalar) Yok
5) Kırılma ile görüntü oluşumu yok
6) Kırılma ile Görüntü Oluşumu (Mercekler) Yok
7) Vize sınavı yok
8) Young Çift Yarık Deneyi Yok
9) Optik Aletler yok
10) İnce filmlerde yansıma ile girişim yok
11) Kırınım yok
12) Merceklerde görüntü deneyleri Merceklerde görüntü oluşumuna çalışmak-ilgili deney malzemesi
13) Young Deneyi Young deneyine çalışmak-ilgili deney seti
14) Mchelson-Morley Deneyi Michelson-Morley Deneyine çalışmak-ilgili deney
15) Final Sınavı Tüm ders konuları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Üniversiteler İçin Fizik Bekir Karaoğlu/Seçkin Yayınları
Diğer Kaynaklar: Fizik Optik ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 4 4 16
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 46