ISLT181 İşletme Matematiğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT181
Ders İsmi: İşletme Matematiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYNUR PALA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iktisat, işletme ve ilgili alanlarda kullanılmak üzere matematiksel bir temel kazandırmaktır. Dersin içeriği denklem ve eşitsizliklerden, denklem sistemlerinin uygulamalarından, fonksiyon kavramından, birinci ve ikinci derece fonksiyonların grafiklerinden, üstel ve logartimik fonksiyonlardan, limit ve süreklilik, türev ve türevin uygulamaları, integral ve integral uygulamaları gibi başlıklardan oluşmaktadır.
Dersin İçeriği: Birinci ve ikinci derece denklemler ve eşitsizlikler; koordinatların grafikleri; fonksiyon kavramı; fonksiyonların uygulamaları; üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve uygulamaları; limit ve süreklilik; diferansiyel; logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri; kısmi türevler; Lagrange çarpanı; integral; belirli integral.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müfredattaki ana konuları öğrencilere öğretmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Dersi öğrencilere tanıtmak
2) • Değerlendirme politikasının ve diğer gereksinimlerin belirlenmesi,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dersin gereksinimleri ve öğrencilerden beklentiler
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredattaki temel konuları öğrencilere anlatmak, • Dersin gerekliliklerini ve öğrencilerden beklenenleri ifade etmek • Değerlendirme prosedürünü açık biçimde ortaya koymak • Devam ve gecikme politikalarını ifade etmek ders izlencesi
2) • Fonksiyon ve denklem kavramını açıklamak • Birinci dereceden bir bilinmeyenli (doğrusal) denklemleri çözmek • İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çarpanlara ayırarak çözmek • İkinci dereceden denklem çözümlerinde delta-diskriminant yöntemini uygulamak ders izlencesi
3) • Eşitsizlik kavramını açıklamak ve denklemler ile karşılaştırmak • Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri aralık gösterimi ile çözmek • Eşitsitsizliklerin çözümünde tablo kullanmak • İkinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri alternatif metotlar kullanarak çözmek ders izlencesi
4) • Fonksiyonun tanımını yapmak, değer kümelerini belirlemek • Fonksiyonlar arasında toplama, çıkarma, çarpma, bölme, sabit sayı ile çarpma işlemleri yapmak • Bileşke ve ters fonksiyonlar • Ara sınav ile değerlendirme yapmak ders izlencesi
5) • Koordinat sisteminin temel niteliklerini ve bileşenlerini tanımlamak • Doğrusal bir fonksiyon koordinat sisteminde göstermek • Doğrusal fonksiyonlarda eğim kavramını açıklamak • Doğrusal denklemlerin oluşturulmasında eğimi kullanmak • İkinci dereceden fonksiyonlardan parabollerin nasıl çizileceğini göstermek ders izlenceleri
6) • İki değişkenli denklem sistemlerini yerine koyma ya da yok etme yöntemleriyle çözmek • İlgili grafikleri kullanarak çözümü koordinat sisteminde göstermek • İki değişkenli eşitsizlik sistemlerini yerine koyma ve yok etme yöntemleriyle çözmek • Eşitsizlik sistemlerinin çözümünü koordinat sisteminde göstermek • Ara sınav ile değerlendirme yapmak ders izlencesi
7) • İki değişkenli denklem sistemlerini yerine koyma ya da yok etme yöntemleriyle çözmek • İlgili grafikleri kullanarak çözümü koordinat sisteminde göstermek • İki değişkenli eşitsizlik sistemlerini yerine koyma ve yok etme yöntemleriyle çözmek • Eşitsizlik sistemlerinin çözümünü koordinat sisteminde göstermek • Ara sınav ile değerlendirme yapmak ders izlencesi
8) • Ara sınavlar haftası ve öğrencilerin değerlendirilmesi ders izlencesi
9) • Limit kavramını açıklamak • Limitin temel özelliklerini ve özel limitleri tanımlamak • Tek yanlı limitleri göstermek • Sonsuz limit kavramını ve sonsuzda limiti ifade etmek • Süreklilik kavramını ve bir fonksiyonun süreksizliğini tartışmak DERS İZLENCESİ
10) • Türevi tanımlamak ve geometrik olarak yorumlamak • Limit tanımını kullanarak türev bulmak • Sabit fonksiyonların ve kuvvet fonksiyonlarının türevini almak • Bir fonksiyonunun sabitle çarpımının ve iki fonksiyonun toplam/farkının türevini almak • Çarpma kuralını uygulayarak türev almak • Bölme kurallarını uygulayarak türev almak ders izlencesi
11) • Türev alırken zincir kuralını uygulamak • Yüksek dereceden türevleri bulmak • Yüksek dereceden türevleri yorumlamak ders izlencesi
12) • Türev Uygulamaları • Fonksiyonların artan/azalan kısımlarını bulmak için birinci dereceden türevi kullanmak • Artan/azalan bölgeleri ve göreli maksimum ve minimum noktalarını belirlemek için tablo gösterimini kullanmak • Türev kurallarını iki ya da daha fazla değişkenli bir fonksiyona uygulamak ders izlencesi
13) • Antitürevi göstermek • Belirsiz integrali tanımlamak • Temel integral kurallarını uygulamak • Ara sınav ile değerlendirme yapmak ders izlencesi
14) • Belirli integralin temel kurallarını tanımlamak • Belirli İntegral Uygulamaları ders izlencesi
15) final sınavı ders izlencesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Barnett, Mond A, Micheal R., Byleen Karl E.(2015), Genel Matematik (Çeviren: Arif Sabuncuoğlu
Diğer Kaynaklar: • Haeussler, E.F; Paul, R.S, ve Wood, R.J (2010) Matematiksel Analize Giriş. (Çeviren: A. Öztürk), İstanbul: Ekin Kitapevi Yayınları.
ISBN: 9757338508
• Doğan, İ. ve Tekin, N. (2011) İktisatçılar ve İşletmeciler için Uygulamalı Genel Matematik. 6.b, Istanbul: Der Yayınları.
ISBN: 9789753532839

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar.
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir.
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür.
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir.
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır.
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur.
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 4 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 4 % 10
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 60
Ödevler 15 30
Küçük Sınavlar 15 30
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 60
Toplam İş Yükü 225