Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredattaki temel konuları öğrencilere anlatmak,
• Dersin gerekliliklerini ve öğrencilerden beklenenleri ifade etmek
• Değerlendirme prosedürünü açık biçimde ortaya koymak
• Devam ve gecikme politikalarını ifade etmek
|
ders izlencesi |
2) |
• Fonksiyon ve denklem kavramını açıklamak
• Birinci dereceden bir bilinmeyenli (doğrusal) denklemleri çözmek
• İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çarpanlara ayırarak çözmek
• İkinci dereceden denklem çözümlerinde delta-diskriminant yöntemini uygulamak
|
ders izlencesi |
3) |
• Eşitsizlik kavramını açıklamak ve denklemler ile karşılaştırmak
• Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri aralık gösterimi ile çözmek
• Eşitsitsizliklerin çözümünde tablo kullanmak
• İkinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri alternatif metotlar kullanarak çözmek
|
ders izlencesi |
4) |
• Fonksiyonun tanımını yapmak, değer kümelerini belirlemek
• Fonksiyonlar arasında toplama, çıkarma, çarpma, bölme, sabit sayı ile çarpma işlemleri yapmak
• Bileşke ve ters fonksiyonlar
• Ara sınav ile değerlendirme yapmak
|
ders izlencesi |
5) |
• Koordinat sisteminin temel niteliklerini ve bileşenlerini tanımlamak
• Doğrusal bir fonksiyon koordinat sisteminde göstermek
• Doğrusal fonksiyonlarda eğim kavramını açıklamak
• Doğrusal denklemlerin oluşturulmasında eğimi kullanmak
• İkinci dereceden fonksiyonlardan parabollerin nasıl çizileceğini göstermek
|
ders izlenceleri |
6) |
• İki değişkenli denklem sistemlerini yerine koyma ya da yok etme yöntemleriyle çözmek
• İlgili grafikleri kullanarak çözümü koordinat sisteminde göstermek
• İki değişkenli eşitsizlik sistemlerini yerine koyma ve yok etme yöntemleriyle çözmek
• Eşitsizlik sistemlerinin çözümünü koordinat sisteminde göstermek
• Ara sınav ile değerlendirme yapmak
|
ders izlencesi |
7) |
• İki değişkenli denklem sistemlerini yerine koyma ya da yok etme yöntemleriyle çözmek
• İlgili grafikleri kullanarak çözümü koordinat sisteminde göstermek
• İki değişkenli eşitsizlik sistemlerini yerine koyma ve yok etme yöntemleriyle çözmek
• Eşitsizlik sistemlerinin çözümünü koordinat sisteminde göstermek
• Ara sınav ile değerlendirme yapmak
|
ders izlencesi |
8) |
• Ara sınavlar haftası ve öğrencilerin değerlendirilmesi |
ders izlencesi |
9) |
• Limit kavramını açıklamak
• Limitin temel özelliklerini ve özel limitleri tanımlamak
• Tek yanlı limitleri göstermek
• Sonsuz limit kavramını ve sonsuzda limiti ifade etmek
• Süreklilik kavramını ve bir fonksiyonun süreksizliğini tartışmak
|
DERS İZLENCESİ |
10) |
• Türevi tanımlamak ve geometrik olarak yorumlamak
• Limit tanımını kullanarak türev bulmak
• Sabit fonksiyonların ve kuvvet fonksiyonlarının türevini almak
• Bir fonksiyonunun sabitle çarpımının ve iki fonksiyonun toplam/farkının türevini almak
• Çarpma kuralını uygulayarak türev almak
• Bölme kurallarını uygulayarak türev almak
|
ders izlencesi |
11) |
• Türev alırken zincir kuralını uygulamak
• Yüksek dereceden türevleri bulmak
• Yüksek dereceden türevleri yorumlamak
|
ders izlencesi |
12) |
• Türev Uygulamaları
• Fonksiyonların artan/azalan kısımlarını bulmak için birinci dereceden türevi kullanmak
• Artan/azalan bölgeleri ve göreli maksimum ve minimum noktalarını belirlemek için tablo gösterimini kullanmak
• Türev kurallarını iki ya da daha fazla değişkenli bir fonksiyona uygulamak
|
ders izlencesi |
13) |
• Antitürevi göstermek
• Belirsiz integrali tanımlamak
• Temel integral kurallarını uygulamak
• Ara sınav ile değerlendirme yapmak
|
ders izlencesi |
14) |
• Belirli integralin temel kurallarını tanımlamak
• Belirli İntegral Uygulamaları
|
ders izlencesi |
15) |
final sınavı |
ders izlencesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
|
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
|
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
|
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
|
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
|
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
|
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|