Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF107 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizyoloji - I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE ATICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİNE ATICI Öğr.Gör. İLKER ÇOBAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan organizmasının tam bir vahdet olduğunu anlamak için organlar sistemlerinin tek-tek fizyolojik yapısını, çalışma mekanizmasını, normal değer sınırlarını hem teorik ve hem de görsel incelemek ve öğretmek ve öğrencilerin eğitim sürecinde alacakları diğer ilgili derslerin temelini oluşturmak. |
Dersin İçeriği: | Dokular ve organlar, Hücre, Sinir Sistemi Fizyolojisi, Santral sinir sistemi, Otonom sinir sistemi, Duyu Fizyolojisi, Kas Fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Kalp ve dolaşım fizyolojisi, Kalp debisi, kan akımı,ve kan basıncı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dokular, organlar, kontrol sistemleri | kitaplar, slaytlar |
1) | ||
2) | Hücre fizyolojisi, hücre membranından taşınma ve vücut sıvıları | kitaplar, slaytlar |
3) | Sinir sistemi | kitaplar, slaytlar |
4) | Otonom Sinir Sistemi | kitaplar, slaytlar |
5) | Santral Sinir sistemi | kitaplar, slaytlar |
6) | Duyu Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
7) | Kas sistemi | kitaplar, slaytlar |
8) | Ara sınav | |
9) | Kan Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
10) | Lenfatik sistem | kitaplar, slaytlar |
11) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
12) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
13) | Lenfatik Sistem | kitaplar, slaytlar |
14) | Kalp Debisi, Kan Akımı ve Kan Basıncı | kitaplar, slaytlar |
15) | Genel Değerlendirme | kitaplar, slaytlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr. Halis Köylü "Tıbbi Fizyoloji" Klinik anlatım İstanbul Tıp kitabevi 2018 Eric P. Widmaier ,Vander İnsan fizyolojisi 2014 Prof. Dr. Ömer Bozdoğan Fizyoloji Palme yayıncılık, 2012 Prof.Dr. R. Yiğit “Genel Fizyoloji”, Gülfem Ersöz, Mithat Koz “Fizyoloji” Nobel yayıncılık 2011, Renkli Fizyoloji Atlası. Prof. dr. Halis Köylü "Medical Physiology" Clinical presentation Istanbul Medical bookstore 2018 Eric P. Widmaier, Vander Human physiology 2014 Professor Dr. Ömer Bozdoğan Physiology Palme publishing, 2012 Prof. dr. R. Yiğit “General Physiology”, Gülfem Ersöz, Mithat Koz “Physiology” Nobel publishing 2011, Colorful Physiology Atlas. |
Diğer Kaynaklar: | makaleler, videolar articles, videos |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 132 |